Gå til innhold

sliter med å være sosial

bjaolrn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er veldig sjenert og sier som regel ganske lite.. Det blir ofte kleint sammen med meg. Og nå som jeg har begynt på ny skole er det vanskelig å skaffe seg venner. Er det noe som helst jeg kan gjøre for å bli mer utadvendt og si mer? Noen tips? Jeg har hørt flere ganger at folk liker meg når jeg først sier noe, men jeg sier jo aldri noe.. Det kan gå en hel skoledag, og i løpet av den dagen har jeg bare sagt 30-40 ord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Legg merke til hva den andre sier/forteller, og gi h*n den oppmerksomheten ved følge opp emnet hans/hennes. Alle liker å få oppmerksomhet/være interessante/bli beundret. Når du gjør det på den måten blir du automatisk mer interessant for den personen, og forhåpentligvis vil vedkommende like å vite mer om nettopp deg.

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar

Det er viktig at du også lytter, ikke kun tenker på å snakke. Du kan så følge opp med spørsmål/kommentarer eller innspill i samtaler, enten med en eller flere.

Prøv å si noen morsomme ting også, det hjelper. Dra en vits og ikke vær redd for å drite deg ut.

Det er 1000 ganger bedre enn å stå passiv ved siden av. Lykke til kompis, du fikser det. Det tar bare litt tid.

Lenke til kommentar

Som PencilCase så kan en komme lettere i samtale med folk om en hovedsaklig spør. Mange liker å snakke mye om seg selv og da har man samtalen gående. Hvor givende det er, derimot, er jo et annet spørsmål, men det er i alle fall en start til å bli mer vant til å snakke med folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...