Morgens Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hei. Jeg spurte om dette i "erfaringstråden" for noen dager siden, men så kuppet trollet tråden. :nei2: Håper derfor at noen vil poste sine erfaringer med temaet: Hvordan bli vant med Metro! Selv likte jeg noen av disse videoene til denne posteren: http://www.youtube.com/user/logiclounge/videos?query=windows+8. Men siden jeg laget posten sliter jeg fortsatt med å få kontrollen. Microsoft Touch Mouse gjorde det bedre men tar gjerne imot tips om flere gode videoer osv. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Etter to uker med den endelige versjonen har jeg faktisk blitt mer og mer vant til Metro. Bruker fortsatt Classic Shell, men gjør flere og flere ting med Metro grensesnittet. Har ikke sett noen videoer, bare trykker vilt og ser hva som skjer. Uansett, jeg liker hva jeg ser... Noe spesielt du er ute etter? Eller bare generell info? Hva slags kontroll ønsker du? Håper ikke det var jeg som var trollet...jeg skriver jo i de fleste trådene her. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 (endret) God morgen. Jeg trykker også og ser hva som skjer (høres ut som en TV2 reklame) men skulle gjerne hatt en "guide" som Microsoft garantert kommer med når Windows 8 er offentlig. De har gjort det tidligere. Hva med tastatursnarveier? Det er sikkert noen nye. Har problemer med de aktive hjørnene, bruker to skjermer uten at det skal ha noe å si. Jeg kjøpte en ny mus og når jeg koblet til den kom det opp en guide som viste meg en rekke tips, 3 fingrer nedover lukker alt osv. Beste 450,- jeg har brukt. Hvis andre har tips om videoer så kom gjerne med de, for meg og for andre etterhvert som det blir flere skribenter her inne. PS: Du var selvsagt ikke trollet, tenkte på han (wannabe) "besserwisseren" som forsøkte å lage kvalm i "erfaringer med windows 8-tråden" og var krass og uenig med alle, inkl. seg selv. Du derimot er jo en kjemperessurs som fortjener en stor takk for alle bidrag. Endret 29. august 2012 av Morgens 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Takker. Du fikk med deg tipset om Wintast + X som noen ga i en av trådene jeg så du var aktiv i. Det var en veldig nyttig tastekombinasjon. Gir deg en meny i venstre hjørne som inneholder snarveier til det meste. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Windows + X er helt genial, jeg testet A-Z også og det er flere bra blant de også. Men med hukommelse som en gullfisk blir det utfordringer. :-) Nå har jeg fått samme feil som trollet, her inne virker ikke enter. Hva skyldes det Kenneth? Hehehe. I tillegg sliter jeg med dette med fullskjerm, hvorfor skal Skydrive være i fullskjerm? Lastet ned stand-alone og da ble den "normal". Det samme med Live Messenger, blir utrolig glad om jeg får skjult den i taskbaren akkurat slik det var med Vista - hoppet over Windows 7 jeg. Beklager at dette er umulig å lese, tar en copy til Notepad og paster det inn øverst... God helg... Opprinnelig skrevert i IE med Windows 8: Windows + X er helt genial, jeg testet A-Z også og det er flere bra blant de også. Men med hukommelse som en gullfisk blir det utfordringer. :-) LINJESKIFT Nå har jeg fått samme feil som trollet, her inne virker ikke enter. Hva skyldes det Kenneth? Hehehe. LINJESKIFT I tillegg sliter jeg med dette med fullskjerm, hvorfor skal Skydrive være i fullskjerm? Lastet ned stand-alone og da ble den "normal". Det samme med Live Messenger, blir utrolig glad om jeg får skjult den i taskbaren akkurat slik det var med Vista - hoppet over Windows 7 jeg. LINJESKIFT Beklager at dette er umulig å lese, tar en copy til Notepad og paster det inn øverst... LINJESKIFT God helg... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Merkelig at Enter plutselig ikke skal funke da. Jeg bruker jo Firefox, så har ikke opplevd dette problemet. Har ikke brukt IE på flere år nå (med unntak av til å sjekke Exchange epost etc). Så "trollet" hadde rett...uansett, ble jo ikke kommunisert på en skikkelig måte akkurat. Skal få testet dette litt... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Igjen takk for svar. Har du løsning på "fullskjerm" og Messenger i task bar? Forstod at Messenger ikke gikk ned i task bar fra Windows 7 av men at man kunne oppgi kompabilitet og dermed få den ned dit. I Windows 8 fungerer ikke det. Enter-saken skjedde i forbindelse med at Windows la inn nye drivere for musen, jeg satt og skrev innlegget og så skjedde det at enter sluttet å fungere. Akkurat den saken skal jeg nok finne utav selv, vi trenger ikke ødelegge tråden med slik feilsøking... :-) PS: Trollet hadde samme problem, der stopper likheten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå