steinrawr Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Hei. Min Yamaha FZ750 sliter ved gasspådrag. Sykkelen er relativt gammel, og jeg aner ikke hvor gammelt drev og kjede er, men etter å ha inspisert dem litt, ser det ut til å være ok. Problemet er relativt nytt. Det som skjer er at motoren jobber veldig hardt på litt turtall, og akselererer veldig lite. Problemet ble urlite bedre ved litt ekstra luft i dekkene og godt smurt kjede, men på ingen måte bra! Noen tips? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 En såpass gammel sykkel kan ha mange feilkilder. Det blir bare vill gjetting å ta det via her. Du bør nok få noen med kunnskap om å se på den. Det er relativt driftsikre maskiner dette, men alt krever sitt stell. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 hmm. Jeg vet ikke helt. Jeg har hvertfall utelukket drev, kjede, bakhjulstilling og lufttrykk fra problemet. Har fått tips om luftfilter og tennplugger, evt dyser. Kan det være verdt det å bytte det for å se om problemet forsvinner? Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Ser ut til å være mye vann i bensinen, samt utrolig skitten forgasser.(bensinen var veldig svart da jeg tømte floteringskammerne...) Hvordan er det å ha kondensfjerner på en MC-motor?? EDIT: Motoren min har forgasser og floteringskammer, og såvidt jeg har lest og hørt, er kondensfjerner kun et problem på innsprøytning.... men fortsatt. Stemmer dette? EDIT2: Kan informere om at en kombinasjon av vann i bensinen, og et bensinslange som var halvveis i klem var problemet. Endret 27. september 2012 av steinrawr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå