Zeus Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hei jeg har en shuttle barebone sk41g, å nå er det noe seriøst rart med den. Hele kabinettsiden blir vanvittig varm. jeg har en stund trodd at det var skjermkortet som varmet opp, men da jeg kjente på via brikken atme AGP en brente jeg meg... Hvorfor blir den så varm? hva kan vær galt? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 VIA brikken ved siden av AGP'n er northbridge, som binner AGP, CPU og RAM sammen. Den kan godt være varm. Dersom data korrupterer (filer blir korrupte, programmer klikker) så er det et tegn på at den er "for" varm. Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 nei.. det er ikke den som er over AGP på vanlive hovedkort. i dette tilfellet er det den VIA brikken som vanligvis ikke har kjøling (denne trenger det) og som er til høyre for AGP og PCI plassene Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Don't fix what isn't broken. Dersom maskina fungerer greit gjør det trolig ikkeno at den brikken er varm. Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 nei, det er sant men nå er det slik at den er skummelt varm, den varmer opp hele kabinettet (husk jeg har en litn shuttle). jeg tror det kan være en av grunnene til at min wd 120G jikk i donken etter en uke Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Sett på en Northbridge kjøler til den southbridge'n da, å skaff deg en vifte til i kabisset. Lenke til kommentar
simes Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg ville kjøpt meg en liten zalman kjøler eller liknende. Det skader ikke iaffal? Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det er vel ingen grunn til å tro at kabinettet blir mindre varmt om du setter en vifte på en varm brikke? Vifta transporterer jo bare varmen vekk fra overflaten av brikken. Så lenge ikke det er sannsynlig at brikken bruker mindre strøm når den er kaldere, vil jo samme mengde varme overføres til lufta i kabinettet (+vifteeffekten). Du oppnår antageligvis å spre varmen mer, slik at ikke en side av kabinettet er fullt så mye varmere enn noen andre. Hvis det ikke plager deg (varme siden i kabinettet), drit i det. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Min Southbridge trenger kjøling, Northbridge kjøleren min var for stor. Men dette er forarbeid til overklokking. Hadde et AX59 Pro som Northbridge gikk varm på (Tror jeg) og spillene min ble uspillbare. Kjøretøyene i Flashpoint kunne hoppe 1 kilometer rett opp for ingen grunn. Det kunne personer også. Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 hm.. jeg tror jeg driter i det fåreløbi, men jeg har en mistanke om at noe kommer til å stryke me. men jeg synes fortsatt det er litt rart, den var ikke varm før, å jeg har ikke byttet ut noe hardware, merkeli Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Nå ble jeg urolig igjen, i går smeltet limet mellom borrelåsen og katoden min... det er litt for varm inni dær Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Tror det er klokeste å ordne til bedre kjøling, bedre kabinettvifte og kjølebrikke på SB. Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 ville bare si at for noen dager siden så brant skjermkortet mitt opp inni dær så nå har jeg mistet all troverdighet til små shuttlebokser Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Kjøp ABIT DiGiDice...har hørt kabinettemp på den blir ca 30-40'c selv på varmeste ting inni der. Lenke til kommentar
Zeus Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 nå nei.. nå er det slutt på små kabinetter, neste gang (om ikke lenge) skal det bli stort igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå