Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny gaming-pc

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg ny stasjonær pc, men foretrekker å kjøpe en som blir sendt ferdigbygget. Jeg har sett på litt alternativ fra blant annet Dell (alienware), og komplett. Om noen kunne satt opp det ultimate oppsettet jeg kan få for 13 000 kroner, hadde jeg satt pris på dette.

Ta i betraktning at jeg har 15% rabatt på alle pcer som blir kjøpt fra dell.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke velg alienware, der betaler du alt for mye for merket samme om du har 15% rabatt.

Velg heller en pc ifra komplett eller lignende der du tar i bruk PC byggeren og får velge komponenter selv.

Latterlig antagelse at Alienware alltid er mye dyrere, men det stemmer i dette tilfellet.

Trådstarter, hva trenger du utenom maskinen? Skjerm, keyboard, mus, headset, lyd?

Lenke til kommentar

Jeg har alt jeg trenger utenom, men har ombestemt meg litt. Jeg har en Dell XPS 430 som ble kjøpt for 4 år siden for ca 15 000 kroner. Jeg vurdere å oppgradere denne pcen i stedet for. Her er innmaten (gammelt, hihi):

CPU: Intel Core 2 Quad CPU Q9550 @ 2,83 GHz 4 cores.

Memory: 6077

Video Card: ATI Raedon HD 3870 X2.

Noen som kan komme med forslag til hva jeg kan kjøpe, og hva som må byttes ut? Og om evt. hovedkort og lignende må skiftes ut.

Lenke til kommentar

Er det en IDE-kabel der?

Pass på at du har plass til et 26cm langt skjermkort forresten, tenkte ikke på at det kunne være et problem.

SSDen jeg linker til er veldig liten, og kan egentlig klistres på plass med teip om du ønsker. Poenget med den er at alt skal lastes inn mye fortere.

Er dette riktig sammenligning?

http://www.gpureview...1=549&card2=677

I så fall, hvor mye bedre vil dette bli for min pc?

Jeg bestiller i løpet av kvelden, ettersom når jeg får svar, og om, hehe :)

Endret av burneh
Lenke til kommentar

Er dette riktig sammenligning?

http://www.gpureview...1=549&card2=677

I så fall, hvor mye bedre vil dette bli for min pc?

Jeg bestiller i løpet av kvelden, ettersom når jeg får svar, og om, hehe :)

Ikke egentlig, teoretiske verdier er ganske intetsigende når de to grafikkprosessorene har så store forskjeller: 7870 har kanskje "bare" 2 ganger mange shadere, 2.5 ganger så mange TMUs og like mange ROPs med en 20% høyere klokkefrekvens, men hver enhet på 7870 er betydelig mer effektiv.

Det du kan forvente av ytelseshopp i ren grafisk ytelse med et 7870 er vel omlag 2.5-3.5 ganger så mange fps tipper jeg (vanskelig å si noe spesifikt når man ikke har muligheten til å teste nyere drivere og hvordan 3870X2 fungerer i dag med tanke på stor driveravhengighet,) avhengig av hvor godt CPUen din klarer å holde følge (for 60 fps bør du kunne kjøre nesten alle spill i dag på maksimale innstillinger.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...