Mithrandir123 Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hjelp, jeg har fått en for for virus, Det sletten en form for konfig fil i windows(tror jeg ihvertfall), så jeg måtte installere xå på nytt, så jeg gjorde det, men et par minutter jeg hadde fått igang pcen og akkurat hadde innstalert Norton Antivirus, fikk jeg en melding om at den hadde funnet Win32 på pcen min. SÅ jeg trykket jo såklart på "ok" imed at jeg ikke hadde noen andre alternativer. Men idet jeg trykket kom samma meldingen opp på nytt, jeg trykket å trykket, men det kom uansett opp igjenn. Til slutt ble jeg bare tvunget til å restarte hele maskinen, men når jeg starte maskinen fikk jeg bluescreen i startup, så jeg rebootet trykket f8 og satte på last known good config, men når jeg komm inn i windows ble skjermen bare helt svart. Så jeg tenke på å reinstalle xp på nytt, men nå nekter den meg å installere noe som helst, jeg får bare "file error" når jeg skal inne på windows install, når hvis jeg skrur av pcen etter å ha fått "file error" finner den ikke cd rommen lengre. så da må jeg dra ut cd rommen, boote, skru av og boote med cd rommen i igjenn, da finner den cd rommet på nytt, men jeg får bare "file error" jeg har prøvd en annen xp cd, jeg har prøvd en 2000 cd, jeg har prøvd med en annen cd rom. men jeg fikk fortsatt samme problemet, Hva skal jeg gjøre? er dette et virus? Takk Kristoffer Lenke til kommentar
Mithrandir123 Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Beklager folkens, ble en god del skrive feil der, var ganske stresset, og jeg har hatt en lang dag med dette problemet, så please hjelp meg... (!!) Det er ikke noe mer deprimerende enn å ha en feit feil i pcen som man ikke får fikset. Lenke til kommentar
akerb Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Heisann! Siden det virker som at det går helt OK å reinstallere, hva med å boote fra en XP cd (om du får det til) og fjerne hele partisjonen som windows'en din ligger på... "starte fra scratch" så å si... og så legge inn sakene? Da er du 100% garantert at et evt. virus er borte fra systemet. Du skriver ikke noe om hva slags virus som programmet ditt har funnet (bortsett fra "win32", som bare betegner et virus som infiserer windows pc'er), men uansett skulle det funke rimelig sikkert med en repartisjonering og reinstall Det tror jeg er det enkleste... Lenke til kommentar
Mithrandir123 Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Hmn, har prøvd, men når jeg reinstallere får jeg jo den "file not found" eller "file error", så det funker dårlig, en venn av meg sa at det var et virus som lå å "hora" seg i rammen min. Må jeg kjøpe ny ram da, eller ny hdd? Jeg hviste ikke at ting kunne "ligge" i rammen.... Lenke til kommentar
Mithrandir123 Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Hmn, glemte å si noe, det hender også at den bare hopper over "press any key to boot from cd" (!?!?) Så det er ikke alltid jeg får prøvd å installere, men det hender den kommer frem... Lenke til kommentar
knatten Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hmn, har prøvd, men når jeg reinstallere får jeg jo den "file not found" eller "file error", så det funker dårlig, en venn av meg sa at det var et virus som lå å "hora" seg i rammen min. Må jeg kjøpe ny ram da, eller ny hdd? Jeg hviste ikke at ting kunne "ligge" i rammen.... Ingen ting kan ligge "å h0re" i rammen så lenge strømmen er av. En reset av maskinen tømmer minnet. Hvis du så booter fra CD og formaterer disken kan ikke et virus overleve. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg har aldri hørt om noe virus som oppfører seg som du beskriver, men som den godeste Jens Bånn sa; man skal aldri si aldri. For meg så høres det mer ut som ett maskinvareproblem. Har du prøvd å resette BIOS? Evt. lastet ned Knoppix e.l. for å sjekke om maskina går stabilt med det? -KJ Lenke til kommentar
Mithrandir123 Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Men han nekter å boote ifra cd. Får "File Error" eller "Read error" osv osv osv. Xp cden er rein, og har ingen riper.. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Tror jeg ville tatt en sjekk av minnet. F.eks. med memtest86. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå