rsrsrs Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg ser etter en laptop til sønnen min, og tenker å bruke rundt 4-5000 kr. Bruksområder vil være nettbruk, litt spill og lekser(Office). Nå er det en stund siden jeg hadde stor interesse for datamaskiner, og har ikke helt oversikten over hva som gjelder innen skjermkort, prosessor, hvor mye ram som trengs etc. Kom over denne på netonnet: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/hp-paviliong6-2136so/174823.3003/ Bra med RAM og lagring og dedikert skjermkort til en ok penge. Det jeg lurer på er om det er en god deal, om skjermkortet og prosessoren er verdi for pengene? Eller finnes det en bedre maskin i denne prisklassen til bruken beskrevet ovenfor? Alt fra 13 - 15" skjerm er greit. Setter pris på alt av tips Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ville holde meg unna AMD sine prosessorer på bærbare, da de trekker mere strøm enn det som er nødvendig og at de produserer mer varme. Man trenger ikker mere enn 4 gig ram til vanlig dagligdagse ting. Hvilke spill tenker du på? Man må også tenke på at om den skal brukes i skolesammenheng at den også har en del mindre levetid med et eksternt skjermkort. Intel i5, 4 gig ram skulle holde i massevis, men skjerkort blir fortsatt den dyreste komponenten man stapper inni. Få høre hva du synes så kan jeg muligens hjelpe. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 ASUS K55VM er på tilbud på komplett ser jeg. - Bedre CPU, ganske så likt skjermkort, mye bedre kvalitet (Pavilion har ikke særlig bra rykte på seg mtp varmeutvikling og byggekvalitet). Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ville holde meg unna AMD sine prosessorer på bærbare, da de trekker mere strøm enn det som er nødvendig og at de produserer mer varme. Man trenger ikker mere enn 4 gig ram til vanlig dagligdagse ting. Man må også tenke på at om den skal brukes i skolesammenheng at den også har en del mindre levetid med et eksternt skjermkort. Kilde på at AMD-prosessorer trekker mer strøm og leverer mindre batterilevetid? Sist jeg sjekka var Trinity marginalt mer strømgjerrig. 4GB RAM er riktig, men 8GB gir litt ekstra respons og koster OEMs under 100 kr forskjell. Dedikert skjermkort er kun negativt om strømsparing ikke fungerer, i AMDs tilfelle er det et større problem å få brukt det dedikerte skjermkortet enn at det ikke klarer å sovne. Lenke til kommentar
rsrsrs Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Ville holde meg unna AMD sine prosessorer på bærbare, da de trekker mere strøm enn det som er nødvendig og at de produserer mer varme. Man trenger ikker mere enn 4 gig ram til vanlig dagligdagse ting. Hvilke spill tenker du på? Man må også tenke på at om den skal brukes i skolesammenheng at den også har en del mindre levetid med et eksternt skjermkort. Intel i5, 4 gig ram skulle holde i massevis, men skjerkort blir fortsatt den dyreste komponenten man stapper inni. Få høre hva du synes så kan jeg muligens hjelpe. Det er i hovedsak snakk om Football Manager, men også noe Starcraft 2 av spill. Varmeutvikling og byggekvalitet er selvfølgelig viktig, men er det verd 1000 kr ekstra med tanke på at maskinen fra HP har mer internminne og større harddisk? Ellers ser maskinen fra fra ASUS ganske bra ut Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Ville holde meg unna AMD sine prosessorer på bærbare, da de trekker mere strøm enn det som er nødvendig og at de produserer mer varme. Man trenger ikker mere enn 4 gig ram til vanlig dagligdagse ting. Hvilke spill tenker du på? Man må også tenke på at om den skal brukes i skolesammenheng at den også har en del mindre levetid med et eksternt skjermkort. Intel i5, 4 gig ram skulle holde i massevis, men skjerkort blir fortsatt den dyreste komponenten man stapper inni. Få høre hva du synes så kan jeg muligens hjelpe. Det er i hovedsak snakk om Football Manager, men også noe Starcraft 2 av spill. Varmeutvikling og byggekvalitet er selvfølgelig viktig, men er det verd 1000 kr ekstra med tanke på at maskinen fra HP har mer internminne og større harddisk? Ellers ser maskinen fra fra ASUS ganske bra ut Pavillion er noe av den verste driten du får kjøpt for penger. Er ikke spesielt fan av Compaq heller.. Drittmaskiner. Det er nok verdt det prisforskjellen, ja. Både i byggekvalitet, støy og varmeutvikling. HP driter i slikt på sine billige modeller. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Asusen er absolutt verdt den ekstra tusingen. Du kan sikkert legge på et par år i levetid også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå