PL610 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Sim-verktøyet som kom med iPhone 3G i USA var laget av denne legeringen, det kunne man, i følge en som jobbet med denne legeringen ikke bøye med fingrene uten å skade seg. Lurer på om det virkelig er tilfellet, men jeg har ikke klart å få tak i et slikt enda Men uansett, når man plukker på mobiler i butikken, er det noen modeller som føles mer solide enn andre, og det er en viktig del av førsteinntrykket. Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ja, det og koppene er like bøybare, hva så?Det er vanskelig å få kvalitetsfølelse av tynn plast, det har lett for å bli lett og plastikkaktig Du er klar over hvor tynt bakdekselet til Galaxy S II og Note er?Jeg var livredd i starten for å i det hele tatt bøye bakdekselet i frykt for å knekke det. Nå kan jeg nesten bøye den som filmen viser uten å frykte noe.Og hvorfor tror du dette er mulig?Jo det er fordi plasten i Galaxy S II og Note er av ekstremt høy kvalitet. Så hvor dere får tullet i fra at plast er noe dårlige greier må dere jo ha i fra barnestadiet. Håper seriøst ikke at du tror at det finnes en mobil telefon på markedet med ekstremt høy kvalitet på plasten? At kvaliteten er god nok for en mobil. Definitivt......men det finnes ingen med ekstremt høy kvalitet. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Ja, det og koppene er like bøybare, hva så?Det er vanskelig å få kvalitetsfølelse av tynn plast, det har lett for å bli lett og plastikkaktig Du er klar over hvor tynt bakdekselet til Galaxy S II og Note er?Jeg var livredd i starten for å i det hele tatt bøye bakdekselet i frykt for å knekke det. Nå kan jeg nesten bøye den som filmen viser uten å frykte noe.Og hvorfor tror du dette er mulig?Jo det er fordi plasten i Galaxy S II og Note er av ekstremt høy kvalitet. Så hvor dere får tullet i fra at plast er noe dårlige greier må dere jo ha i fra barnestadiet. Håper seriøst ikke at du tror at det finnes en mobil telefon på markedet med ekstremt høy kvalitet på plasten? At kvaliteten er god nok for en mobil. Definitivt......men det finnes ingen med ekstremt høy kvalitet. Kan du gi noen begrunnelser på hvorfor plasten i Galaxy Note / Galaxy S II ikke er av høy kvalitet? Er det fordi den føles billig ut i handa lols? Eller er du bare her for å trolle? Endret 28. august 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Elendig tittel. Snakk om å vri ting i favør samsung. Samsung lager gode tlf. Men jeg bare hater byggekvaliteten og all den plastiken. Føltes så cheap. Militæret bruker plast i sine våpen i dag. Å gjett på hvorfor? Det er fordi plast er bedre og lettere enn alluminium, så gå å ta deg en bolle du. Syns det er denne attituden din som er litt kjedelig å måtte lese hele tiden. Her kommer en person og ytrer sin personlige mening om at plast føles "cheap" ut, også svarer du med aggresivt språk og ber han "ta seg en bolle". Det blir så utrivelig å høre på. Det finnes mange grunner, utenom kvalitetsfølelsesargumentene, til å foretrekke aluminium, glass (Gorilla Glass f.eks.) og/eller polycarbonat og unibody-prinsippet. Mer robust, lettere, mer plass til f.eks. batteri og gjevnere varmespredning kommer opp. Samtidig dukker ulemper opp som f.eks. å bytte batteri like lett. Ting er ikke så ensidig bare du åpner øynene, skal du se. 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Her kommer en person og ytrer sin personlige mening om at plast føles "cheap" ut, også svarer du med aggresivt språk og ber han "ta seg en bolle". Det blir så utrivelig å høre på. Du er klar over at du selv skriver den store grunnen på hvorfor jeg er mere aggresiv her? Du sier dette i setningen: plast føles "cheap" ut. Dette argumentet er jo så dårlig at jeg bare sitter her å måper. Hva faen har en følelse av plast å gjøre på hvordan kvaliteten på plasten er i seg selv? Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Det er en personlig mening, altså en subjektiv oppfatning. Slapp av. Må da være lov å mene at plastikk føles "cheap" uten å motta dritt? Hvor ble det av ytringsfriheten. 2 Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Artig å se så vidt forskjellige synspunkter angående hva som oppfattes som 'kvalitet'. Personlig blir jeg alltid overrasket når jeg kjenner hvor tung en iPhone 4 er i forhold til størrelsen; for meg er unødvendig vekt på enheter som mobiltelefoner/nettbrett utelukkende et negativt element. Og jeg fatter virkelig ikke hva man tenker når man bevisst bruker materialer som er merkbart tyngre enn like (og kanskje mer) holdbare alternativer i slike dingser. Denne tråden handler riktignok om Samsung, men jeg håper virkelig at Apple drar noen kaniner ut av hatten i forbindelse med iPhone 5; de er i ferd med å bli vår tids Nokia - forutsigbare og 'alle' i over gjennomsnittlig rike land har en. Men det er vel der de egentlig har lyst til å være rent volummessig såklart - de ønsker jo ikke å være en dings for de få utvalgte. Endret 28. august 2012 av Schnapps Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Få utvalgte usedvanlig intelligente mennesker, som gjennom sin mestring av androidgrensesnittet KLART skiller seg fra den gemene hop plebere, som bare vil ha en smarttelefon som virker og er bra på det den gjør. Blir trist på vegne av menneskeheten av å lese disse trådene. 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Det er en personlig mening, altså en subjektiv oppfatning. Slapp av. Må da være lov å mene at plastikk føles "cheap" uten å motta dritt? Hvor ble det av ytringsfriheten. At plast er ut av veldig god kvalitet er ikke personlig mening. Du kan ikke mene at Carbon er et dårlig materiale for biler når det kommer til styrke og vekt. For Carbon er Carbon. Og det er noe som faktisk er veldig bra. Og god plast er god plast uavhengig av hvordan det føles i handa. Endret 28. august 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Troller du, må du ha alt inn med teskje, eller er du bare nødt til å kverrulere på alt. Ingen konstaterer at plast er et dårlig byggemateriale (= kaller det et faktum). Vi sier det føles cheap ut i hånda, sammenlignet med andre materialer. Hvor vanskelig skal det være å akseptere. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Troller du, må du ha alt inn med teskje, eller er du bare nødt til å kverrulere på alt. Ingen konstaterer at plast er et dårlig byggemateriale (= kaller det et faktum). Vi sier det føles cheap ut i hånda, sammenlignet med andre materialer. Hvor vanskelig skal det være å akseptere. Vi snakket om KVALITETEN. Er en grunn på hvorfor jeg sammenlignet en plastkopp mot bakdekselet til Galaxy Note. Fordi kvaliteten der er som dag og natt, selv om begge er ut av plast. Endret 28. august 2012 av Vindicator Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Du mener at du og vedkommne hadde en samtale om kvaliteten før du la igjen den aggresive kommentaren? Jeg ser den ikke. Vedkommne sa han/hun hadde prøvd mobilen, og synes plastikken/materialet den var bygget av føltes cheap, og du la igjen en aggresiv kommentar. Har du rettigheter til å nekte han/hun den oppfatningen? *host* gestapo *hark* Endret 28. august 2012 av tobler0ne 2 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Det finnes mange grunner, utenom kvalitetsfølelsesargumentene, til å foretrekke aluminium, glass (Gorilla Glass f.eks.) og/eller polycarbonat og unibody-prinsippet. Mer robust, lettere, mer plass til f.eks. batteri og gjevnere varmespredning kommer opp. Samtidig dukker ulemper opp som f.eks. å bytte batteri like lett. Ting er ikke så ensidig bare du åpner øynene, skal du se. HTC løste dette enkelt på HD2 ved å bruke et unibody design sammen med et deksel i aluminum som dekker ca. halvparten av baksiden. Men den er såpass godt tilpasset og har så høy kvalitet at det kunne like gjerne vært fullstendig unibody hvis man ikke faktisk så på baksiden. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Vedkommne sa han/hun hadde prøvd mobilen, og synes plastikken/materialet den var bygget av føltes cheap, og du la igjen en aggresiv kommentar. Har du rettigheter til å nekte han/hun den oppfatningen? *host* gestapo *hark* Så kommer spørsmålet, skal man vurdere en mobil etter hvordan den føles i handen eller skal man vurdere den etter hvor solid den er i det daglige liv? Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Opp til den som kjøper. Lenke til kommentar
idos Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Få utvalgte usedvanlig intelligente mennesker, som gjennom sin mestring av androidgrensesnittet KLART skiller seg fra den gemene hop plebere, som bare vil ha en smarttelefon som virker og er bra på det den gjør. Blir trist på vegne av menneskeheten av å lese disse trådene. Du er vel da også tilhenger av at alle skal ha samme hus, samme tv, samme bil, samme mat, samme klær, samme.... and the list goes on... Joda .. android viker jo bare gjennom terminal. En kan faktisk kun bruke den etter endt 6-årig universitetsutdanning, der tre av årene nettopp var android og bruk av swipe to call , løft telefonen opp til øret for å automatisk ringe om du ikke gidder å svare på SMS, eller snu telefonen opp ned for å mute/avvise innkommende samtale. Må ha over 135 i IQ for det. 1 Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Ja, det og koppene er like bøybare, hva så?Det er vanskelig å få kvalitetsfølelse av tynn plast, det har lett for å bli lett og plastikkaktig Du er klar over hvor tynt bakdekselet til Galaxy S II og Note er?Jeg var livredd i starten for å i det hele tatt bøye bakdekselet i frykt for å knekke det. Nå kan jeg nesten bøye den som filmen viser uten å frykte noe.Og hvorfor tror du dette er mulig?Jo det er fordi plasten i Galaxy S II og Note er av ekstremt høy kvalitet. Så hvor dere får tullet i fra at plast er noe dårlige greier må dere jo ha i fra barnestadiet.Håper seriøst ikke at du tror at det finnes en mobil telefon på markedet med ekstremt høy kvalitet på plasten? At kvaliteten er god nok for en mobil. Definitivt......men det finnes ingen med ekstremt høy kvalitet.Kan du gi noen begrunnelser på hvorfor plasten i Galaxy Note / Galaxy S II ikke er av høy kvalitet?Er det fordi den føles billig ut i handa lols?Eller er du bare her for å trolle? Plasten på Samsung telefonen er som jeg skrev...definitivt bra nok til en mobil telefon. Dekker kravene til en mobiltelefon på alle områder. Men vil bare presisere at den ikke er av ekstremt høy kvalitet. Ingen mobiltelefoner har det. Plast er nok et bedre byggemateriale på en mobil enn aluminium. Men synes både glass og aluminium gir en bedre følelse av kvalitet når man holder det i hånda. Bakdelen med aluminuim er at det blir fort stygge bulker som blir mer synlig en hakk i plast. Glass gir en god kvalitetsfølesle, men en veldig falsk trygghet. Å bruke glass bakdeksel som på iPhone 4(S) er helt latterlig. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Var ikke meningen å starte en diskusjon (igjen) om hvordan en samsung tlf føltes i hånda. Jeg har min mening, og noen ble visst veldig butthurt av det. Hvorfor ikke ta fatt i at jeg faktisk sa at samsung lager gode telefoner. De er bare ikke noe for meg, fordi de føltes billig i hånda. Bryr meg mindre om det at plastikken er fantastisk. Det er fortsatt plastikk. Dette minner meg forøvrig om når PC kabinett kom i aluminium og stål, og alle elsket det, fordi "creaking" og bøyelige kabinettdører føltes ikke så eksklusivt ut. Finishen blir også penere syntes jeg (viktig å presisere jeg) ser mye bedre ut. Det virker som vindicator sliter her med å forstå forskjellen mellom at plast er bra byggemateriale, mot kvalitetsfølelse. Hvorfor vil man ha massive trebord/alu/glass bord over plast? Hvorfor er det slik at hvis du er på hageparty, og det er tynne plaststoler overalt, så får man følelsen av "billig". (jævlig dårlig eksempel, men dere fatter sikkert) Har ikke noe imot samsung, de lager som sagt gode tlf hardware messig, men jeg syntes bare de kan slutte å bruke plast overalt. Syntes HTC mobilene føltes mye bedre ut. Endret 29. august 2012 av henrikrox 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg