Harald Gjerholm Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Kefalonia morgen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Flott stemning og godt komp. Jeg ville nok kuttet en del i bunnen for å få vekk de ufokuserte områdene i bunnen av bildet. Et tips, når du skal ta denne type bilder er å aldri bruke sørre blenderåpning enn f8. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 flotte farger i et moderat hdr toning ( jeg regner med det er hdr ) støtter wasco ang. kutt nede. ellers sunest jeg dette var flott! Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 Takk for kommentaren kara. Jeg er jo klar over at blenderen er for stor men det er et kompromiss istedet for å øke ISO'en da dette fort resuterer i støy i Photomatix.. Bildet er håndholdt og ingen tilgjengelige stabile underlag fantes. Normalt bruker jeg rundt f11 på disse typer motiv. Med stativ tror jeg resultatet hadde blitt langt bedre. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Takk for kommentaren kara. Jeg er jo klar over at blenderen er for stor men det er et kompromiss istedet for å øke ISO'en da dette fort resuterer i støy i Photomatix.. Bildet er håndholdt og ingen tilgjengelige stabile underlag fantes. Normalt bruker jeg rundt f11 på disse typer motiv. Med stativ tror jeg resultatet hadde blitt langt bedre. Men du hadde en del å gå på med eksponeringstiden, hvis den stemmer Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Mektig bra lys her da;) Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 Mange takk til alle kommentatører. Kunne nok fått dette til langt bedre selvfølgelig men tiden er knapp her og solen freser opp av havet og plutselig er alt over. Det er ikke mye tid for eksperimentering og det så rimelig bra ut på skjermen. HG Lenke til kommentar
Svein Oftedal Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Her har du vel fått benyttet de fleste fotoregler, med plassering av båt riktig sted og 2/3-regelen mht horisonten. Med flott belysning og en stødig hånd måtte jo dette bli bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg