Gå til innhold

Ram disk- hvor mye ram trenger jeg ??

Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener du at det er en ekstra slot på selve pci-kortet?? Eller er det noe spesielt med (hann-)kontakten til dette pci-kortet som i sin tur skal puttes i en pci-slot på et hovedkort??

Skjønner fortsatt ikke hva du vil fram til.. :-?

Hehe, dårligt forklart. Jeg mener at PCI hann kontakten har en ekstra "tapp", og at jeg har et hovedkort med en sånn PCI slot som denne passer nedi. Jeg lurer på navnet på denne, og hva den ekstra tappen gjør. Kan være 64bit PCI, men jeg trodde de slottene var to vanlige PCI sloter på rad.

Forstår dere nå? :-)

Lenke til kommentar

i disse dager skal det være mulig, for pc'er med usb/firewire eller lesere for smart-media kort(generelt den typen kort som brukes til digitalkameraer), å boote ifra de enhetene og ha operativsystem liggende på dem. :woot:

Teoretisk sett, burde dette være en av de raskeste løsningene. :shrug::yes:

Det var en tråd her en plass på forumet om det, men finner den ikkje :-?

Lenke til kommentar

Ah, now I see what joo mean!

Men hvis du måler på det bildet og sammenligner med et 'vanlig' pci-kort, så ser du at selve kontaktene er like lange. Skal prøve å vise fremgangsmåten jeg brukte til å måle avstanden det på dette bildet:

rocketdrive.jpg

Modifisert bilde av Rocket Drive

Finn et pci-kort du har liggende, og mål selv...du vil se, som jeg har vist på dette bildet, at lengden på selve hannkontakten er ca 3 ganger avstand 1.

De hakkene du ser i kontakten, som deler den i 3 deler, en liten, en stor og en liten igjen, kan være hvor som helst. Det varierer fra pci-kort til pci-kort.

Det er nok det nederste hakket som har forvirret deg, dette kortet følger pci-standarden som alle andre pci-kort. :)

Lenke til kommentar

Dudes and dudettes.

Men er jeg har lest om noe som heter MRAM. Denne ramme skal fortsatt holde på minnet selv om strømmen skrues av. Mener dette er en ny teknlogi fra IBM, og at den skulle lanseres i år.

Jeg er på veldig tynn is her, så det kan hende at dette er bullshit. Har dere hørt noe om dette?

I så fall er det jo bare være nær powerknappen og pc'n er oppe å går :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...