Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sperringer på skolenettet

Anbefalte innlegg

Hei, har nettop begynt på videregående skole, og fant fort ut av de har sperret nettet for ting som torrenter og online spill osv. Men mailprogrammet på macen min fungerer heller ikke. Vet noen hvordan jeg kan få fikset dette? Utrolig irriterende å bruke nettleseren til å lese mail hele tiden. Og til de som kommer med "følg med i timen, ikke les mail", så er det ikke noe vits å skrive det siden jeg bor på skolen, og bruker dette nettet 24/7, dermed er det greit å kunne lese mail via det programmet.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At torrents ol. er sperret er en fordel. EOD.

Men hva er det som er sperret med mail? Både innkommende og utgående? Hva slags type mail er det du bruker?

Når det gjelder pop3/smpt epost, så er det jo vanlig at smtp serveren (for sending) er sperret for bruk via andre nett. Feks. dersom du bruker Telenors SMTP og skolen bruker en annen leverandør, så vil ikke sending av epost fungere.

Lenke til kommentar

At torrents ol. er sperret er en fordel. EOD.

Men hva er det som er sperret med mail? Både innkommende og utgående? Hva slags type mail er det du bruker?

Når det gjelder pop3/smpt epost, så er det jo vanlig at smtp serveren (for sending) er sperret for bruk via andre nett. Feks. dersom du bruker Telenors SMTP og skolen bruker en annen leverandør, så vil ikke sending av epost fungere.

Bruker Hotmail og Gmail

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...