heihadet Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hei Jeg har en venn som er i militæret. Han var nylig på oppdrag i Russland og ble skjenket med absinthe og alt mulig av alkohol. Det hele endte med at han våknet opp i arresten, han fikk vite at han hadde angrepet og truet offiserer, befaler, russiske og amerikanske soldater. Han risikerer nå å bli dømt sivilt med en strafferamme på 6 år. Spørsmålet mitt er om det er noen sjanse for at han kan få redusert straff med tanke på at han ikke var ved bevissthet da dette skjedde. Han forteller at han ikke husker noen ting av det som skjedde. Ved stort inntak av absinthe kan personen hallusinere og dette er en person som aldri har drukket alkohol før. Takker for all form for tilbakemelding og hjelp. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Drakk han det frivillig eller ble han skjenket (delvis presset til å drikke, eller til og med tvunget)? Lenke til kommentar
heihadet Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Drakk han det frivillig eller ble han skjenket (delvis presset til å drikke, eller til og med tvunget)? det startet med frivillig smådrikking.. så endte det med skjenking, altså delvis presset til å drikke.. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Selvforskylt rus med andre ord. Han får nok ikke mindre straff da dessverre. Veldig dumt at det skjedde, men når han drakk frivillig, selv under press, så er det hans egen skyld. 1 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Kan vel kanskje klare å prate seg unna noen videre straff her? Vet ikke hva jeg ville gjort dersom feks russiske offiserer beordret meg til å drikke. Man får ikke hallusinasjoner av Absinth forresten, det er en myte. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Si meg, i hvilken situasjon er man på oppdrag i russland, og drikker sammen med både russiske offiserer og amerikanere? 8 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) http://www.cracked.c...ly-believe.html Absinth-hallusinasjon er bare tull ja. Endret 28. august 2012 av unik42 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Si meg, i hvilken situasjon er man på oppdrag i russland, og drikker sammen med både russiske offiserer og amerikanere? Utenlandske observatører på militærøvelser, felles, ikke militærrelaterte, øvelser (f.eks oljeberedskap eller redningsoppdrag), fotballkamp mellom norske og russiske soldater for "forbrødring over landegrensene" sånt skjer av og til og havner ikke alltid i avisen. At det i Russland også er alkohol i offisielle sammenhenger er vel ikke noen veldig stor overraskelse... 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Risikerer han fengselsopphold i Russland? Stakkars mann Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Risikerer han fengselsopphold i Russland? Stakkars mann Heller Russland enn USA, I Russland er det for det meste arbeidsleirer for lydige insatte, og det er ikke SÅ ille. (selvsagt er det ingen picknick men bryter man loven må man tåle straffen). Rus/fyll er ingen unnskyldning for å bryte med god skikk som soldat/befal, det er en veldig lang tradisjon med fyll i alle lands militære og straffen ville for bare noen tiårsiden vært henging for en slik overtredelse (i Russland hvertfall). Så jeg har ikke et gram sympati for denne duden. Som en soldat/befal representerer han Kongeriket Norge og burde ha holdt sitt alkoholinntak på et normalt nivå. Er jo tross alt SOP-er på situasjoner som dette, (da man blir bedt om å skåle hele tiden). -frank Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Selvforskyldt rus gir ingen form for strafferabatt. Absinth er ikke annet enn kraftig brennevin, alt styret med malurt og det er sterkt overdrevet. Du får ikke noe mer halliser av det enn du gjør av å drikke cask strength whiskey. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Har han kompisen din hørt noe mer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå