Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser/Låser seg in-game

Anbefalte innlegg

Kan sitte flere timer å surfe på nettet uten at pc'en fryser, men når jeg spiller (battlefield 3, Just Cause 2, Skyrim osv) fryser den etter en kort stund.. I Bf3 rekker jeg kanskje 1 eller maks 2 runder før pc'en fryser. I Just Cause 2 skjer det ca 10-15 min.

Noen som vet noe om problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehm jeg er ikke helt sikker på hva jeg gjorde men jeg hadde det samme problemet med BF3 , Jeg kødda litt rundt , Oppdaterte drivere på dataen osv så fungerte det igjen

Men det kan også være tempratur , Om dataen når høy tempratur kan den Kræsje/fryse for så og skru seg av eller at du må gjøre det selv ( har skjedd med meg i andre sammenheng )

Det kan også hende at CPU har dårlig kontakt med hovedkortet som kan føre til fryst pc.

Du kan søke på BF 3 Forum om PC freeze så kanskje du finner en løsning på det. jeg vet BF3 er kranglete om du har feil driver og kan fryse/kræsje pc`n.

Sjekk tempratur

Oppdater drivere

Sjekk at alt i pc`n sitter fast osv ( PC med dårlig kontakt kan kjøre enkle ting men fungerer ikke når den må jobbe mer en surfing etc )

I værste fall , Formater

Lenke til kommentar

Takk for tips!

Ting jeg har gjort er: bytta kjølepasta, skrudd opp strømforskyninga å fjærna støv, lasta ned nye drivere, rensket harddisker, sjekket tempraturer på CPU å GPU men ingenting ser ut til å fungere :/

I dag oppdaget jeg en helt ny ting.. når pc'en låste seg mens jeg spilte BF3, gikk fortsatt killfeed'en oppe i høyre hjørne. Da slo det meg at kanskje det kunne være skjermkortet som jeg har hatt et tidligere problem med(ASUS GeForce GTX 560Ti) da at når jeg kjørte BF3 på ultra, begynte hele bakken å sveve i luften og til midten av skjermen.

Formatering er det neste jeg skal prøve, og fungerer ikke det hiver jeg dritten på havet.. :wee:

Lenke til kommentar

Du kan alltids prøve å klokke ned kortet en tanke. Prøv med noe sånt som 50MHz. I enkelte tilfeller kan dette skyldes en for høy fabrikkoverklokk eller at kortet rett og slett ikke trives med frekvensen det kjører på.

Edit: Hvilken PSU har du?

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...