ostehøvel Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Hei! Har nettopp installert ett nytt usb-adapter for mottak av trådløs internett. Adapteret fungerer helt fint. Problemet oppstår når maskinen har vært avslått over lengre tid. Når jeg da skrur på maskinen så henger den fast på ASUS logoen hvor det står "press del to enter bios" eller noe lignende. Ingen knapper jeg trykker responderer, ser ut som det ikke er lys i tastaturet engang, heller ikke i usb adapteret. Etter ca 3-5 minutt går bios logoen vekk og maskinen booter opp. Når jeg da er inne virker alt bortsett fra usb-adapteret, tar jeg det ut og inn av usb kontakten fungerer det igjen. Det som er rart her er at jeg kun sliter dersom maskinen har vært avslått over lengre tid. Restarter jeg maskinen eller slår den av i 15 min så går den på helt fint. Kan det være dårlig cmos batteri? Isåfall burde vel bios instillingene resette seg hver gang men ser ikke slik ut. Endret 29. august 2012 av ostehøvel Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Muligens en defekt kondensator, i PSU eller muligens HK. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 Nettopp byttet ut defekt PSU, helt nytt hovedkort. Defekte kondensatorer er vel synlige på et vis? Er det ikke vanlig at dem buler i toppen? Takk for svar. Lenke til kommentar
haffa14 Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Prøv å koble ut usbting du har kobla til. og test om dette har noe å si. Har hatt problemer med dette før. Lenke til kommentar
HFidelity Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Slike problemer er rare greier, har selv en kamerat med et tastatur som må kobles ut for å få maskinen til å starte. Tastaturet fungerer helt fint når maskinen har bootet. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Ja hvis jeg kobler ut usb adapteret før jeg slår på maskinen så starter den helt fint. Har prøvd to forskjellige adaptere men samme resultat. Kan det være et driverproblem? Høres jo rart ut når den stopper opp i oppstarten.. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Hadde problemet på Asus Rampage Extreme II. Oppdaterte BIOS og alt var fix. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Kunne gjort det, men fant nå ut at vi legger opp kabel istedet for trådløst. Jeg har alltid vært kabelfrelst og lite kan forandre på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå