Zeeza Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hei I ca. et halvt år har jeg et par ganger i uken blitt oppringt fra utenlandske numre. Landskode +34, som er Spania har jeg funnet ut. Resten av nummeret er forskjellig fra gang til gang, men begynner som regel med 6. Jeg har ikke pleid å svare, men et par ganger har jeg svart for å prøve å finne ut hva dette dreier seg om. Da legger personen i andre enden enten på, eller snakker på spansk. Jeg kan ikke særlig mye spansk, utenom "no comprende" og "hablo ingles?", men kommer ingen vei med dette.. Noen som har opplevd noe lignende, og vet hvordan jeg kan få en slutt på det, uten å skifte nummer? Begynner å bli mektig lei.. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Nå vet ikke jeg hva slags type mobil du har, men jeg antar du har en android? En metode er å installere program som blokkerer uønsket nummer, eksempel NQ Call Blocker Enkelte sikkerhetsprogrammer som Trened Micro - McAfee og Norton har også mulighet for å blokkere uønsket nummer. Disse koster dog dessverre penger. Kan nevne jeg har Trend Micro på min mobil, og Call Blocker funksjonen fungerer fint for min del. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Trenger ikke noe program til det. Det er bare å blokkere nr med start +34 i "Avvis automatisk" i anropsvisning Lenke til kommentar
Zeeza Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 Har nok ikke smartphone nei, har en SE w995.. Men finner ikke noe sted der jeg kan avvise anrop automatisk, uten å blokkere alle numre som ikke er lagret på telefonen fra før. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Det svaret var i forhold til at man trengte app for androide for å gjøre det Ser ikke ut som din tlf har en slik mulighet utifra det jeg har funnet ut. Men 1 punkt er å aldri ta slike telefoner når det ringer. Sjekk tlf regning om du er blitt belastet. Snakk med mobiloperatør og hør om de kan sperre alle tlf fra +34 Lenke til kommentar
Zeeza Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 De gangene jeg har tatt telefonen, har jeg heldigvis ikke merket noe forskjell på telefonregningen. Men får ta en telefon til netcom og høre hva de kan gjøre med saken Lenke til kommentar
Zeeza Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Ringte netcom, som ikke kunne gjøre noe med det og foreslor at jeg skulle høre med politiet. Politiet sa jeg skulle høre med netcom igjen, så ser ut som at eneste måte å bli kvitt dette på er å bytte nummer tydeligvis.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Eller kjøpe en smarttlf. Koster ikke mange kronene for en androide tlf som er ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå