Gå til innhold

Smakløs etterpåklokskap

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10068023

Nei, hadde Frp sittet i makten ville det aldri skjedd noe 22/7. Det er jo ganske innlysende. Hvorfor skulle Breivik angripe noen av hans tidligere partikamerater i FpU som til dels er enige med ham når det gjelder innvandring og sosialister?

Jeg lurer på hvordan republikanerne hadde reagert om Obama hadde kommet med et liknende utspill om 9/11.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste han sier, er at en borgerlig regjering (Frp + Høyre f.eks) ville gjort en bedre jobb enn dagens regjering. Og med tanke på alle feilene som har blitt begått av dagens regjering, skal det godt gjøres å overgå det.

De rødgrønne tok over beredskapen som Kjell-Magne Bondevik betegnet som utmerket og fantastisk. Siste gang jeg sjekket var han statsminister i den siste borgerlige regjeringen hvor Høyre var en del av, og som Frp støttet. Å påstå at en borgerlig regjering ville håndtert 22/7 bedre enn de rødgrønne er dermed ikke noe annet enn å skåre et klassisk selvmål. Beredskapen under den siste borgerlige regjeringen klarte ikke engang å stanse David Toska i 2004. Hvordan skulle den ha stoppet en beregnelig psykopat som Breivik?

Ja for alle i FpU deler Breiviks meninger.

Hvis du synes det, så får du stå for det aleine. Jeg selv skrev "noen av hans tidligere kamerater i FpU". Jeg skrev ikke "alle".

Endret av Tollari
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.aftenbladet.no/nyheter/politikk/Solvik-Olsen-feil-gjengitt-3019806.html

"

I dagens avis ble Solvik-Olsen intervjuet i forbindelse med Stortingets møte om 22. juli-kommisjonens rapport. Frp-representanten mener at de borgerlige partiene ville håndtert oppfølgingen av rapporten på en bedre måte enn den sittende regjeringen, særlig habilitetsproblematikken og politidirektørens avgang.

Han mener derimot ikke at en borgerlig regjering ville unngått selve terroraksjonen eller håndtert oppfølgingen etter 22. juli på en bedre måte, noe Aftenbladets overskrift og ingress ga inntrykk av. Solvik-Olsen uttrykker stor støtte til statsminister Jens Stoltenbergs støtte i sorgarbeidet, både til de berørte og nasjonen for øvrig.

Aftenbladet beklager misforståelsen.

"

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.aftenblad...tt-3019806.html

"

I dagens avis ble Solvik-Olsen intervjuet i forbindelse med Stortingets møte om 22. juli-kommisjonens rapport. Frp-representanten mener at de borgerlige partiene ville håndtert oppfølgingen av rapporten på en bedre måte enn den sittende regjeringen, særlig habilitetsproblematikken og politidirektørens avgang.

Han mener derimot ikke at en borgerlig regjering ville unngått selve terroraksjonen eller håndtert oppfølgingen etter 22. juli på en bedre måte, noe Aftenbladets overskrift og ingress ga inntrykk av. Solvik-Olsen uttrykker stor støtte til statsminister Jens Stoltenbergs støtte i sorgarbeidet, både til de berørte og nasjonen for øvrig.

Aftenbladet beklager misforståelsen.

"

Ja, da er det bare å beklage fra min side at jeg laget en unødvendig scene rundt saken siden det viser seg at det var en åpenbar feil fra Aftenbladet. Rett skal være rett. Sorry, guys. :confused:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...