Peviz Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 jeg tenkte å kjøpe sdsl å dele med naboen, men jeg lurte på om online spilling av quake3 og counter-strike ville funke like glatt (ikke lagge og uten høy ping) med trådløst nettverk som med kabel? er det noen som har erfaringer med dette? Jeg har 2 dataer i huset mitt, og over veien(hos naboen) er det 3 stykker. hvis jeg kjøper sdsl kan jeg da koble pc'ne mine til den trådløse routeren med kabel, og så kan naboen min bruke den trådløst? eller er det max 4 porter på den uavhengig om jeg kobler de til trådløst eller med kabel? er det noen sjeler der ute som vet mer om dette enn meg? beklager at jeg ikke er så kompetent på data ting og sånn :oops: alle svar mottas med STOR takk Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hvordan det funker med spill vet jeg lite om, men det er fullt mulig å koble til flere enn 4 maskiner, både trådløst og med kabel. Vanligvis er det en grense litt under 128 eller 256 trådløse enheter, tror jeg. Skal du koble på flere enn 4 med kabel trenger du en switch/hub i tillegg. Lenke til kommentar
Peviz Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 men jeg kan altså ha mine 2 pc'er med kabel og naboens 3 trådløst på samme 4-porters switch? eller må jeg putte inn en greie i hulla i switchen(com port?) for hver av de trådløsenettverks korta, slik at jeg trenger 5 porter i stedenfor 4? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Vel, ikke forvent 3-5 i ping når du spiller, men du bør greie å holde deg på rundt 18-30 i ping... Opplevelser fra skolen i fjor. Er også spent på hvordan nettverk og sånt funker. Har bestilt meg trådløst-kort for et par dager siden... Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 men jeg kan altså ha mine 2 pc'er med kabel og naboens 3 trådløst på samme 4-porters switch? eller må jeg putte inn en greie i hulla i switchen(com port?) for hver av de trådløsenettverks korta, slik at jeg trenger 5 porter i stedenfor 4? Trådløse tilkoblinger påvirker ikke portene på den innebygde switchen. Lenke til kommentar
Peviz Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 digg da! da er det ikke langt igjen før pro-gamer Peviz kommer på banen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå