Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pris på trådlaust nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Hybelverten min har endeleg fått ut fingeren, og har bestemt seg for å endeleg lage til eitt nettverk, så han kan dele breibandsforbindelsen sin. I går fekk eg høyre at han ville sette opp eitt trådlaust nettverk, så han slepp å legge masse kablar (er 2 andre som skal ha òg). Då byrja eg å lure:

Kva treng eg for å koble til dette nettverket? Logikken min seier at eg må ha eitt "trådlaust" kort (*juble*). Fann nokre greier på komplett.no, blant anna dette

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=12&s=pl

kortet. Pris: 865kr. Er dette altfor dyrt?

På forhand takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hybelverten min har endeleg fått ut fingeren, og har bestemt seg for å endeleg lage til eitt nettverk, så han kan dele breibandsforbindelsen sin. I går fekk eg høyre at han ville sette opp eitt trådlaust nettverk, så han slepp å legge masse kablar (er 2 andre som skal ha òg). Då byrja eg å lure:  

Kva treng eg for å koble til dette nettverket? Logikken min seier at eg må ha eitt "trådlaust" kort (*juble*). Fann nokre greier på komplett.no, blant anna dette  

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=12&s=pl

kortet. Pris: 865kr. Er dette altfor dyrt?

På forhand takk.

Det kommer an på hva du skal betale selv. Hvis du bare skal betale for "din" PC, så trenger du bare et trådløst nettverkskort. Hvis dere skal spleise på hele sulamitten så er en basestasjon et "must".

En USB-løsing er kanskje det greieste, siden du kan flytte den mellom f.eks den bærbare og stasjonære maskinen. Disse kan du få for under 500 kroner (flere eksempler i denne tråden). Her er det bortkastede penger å kjøpe et 802.11g nettverkskort, med mindre dere skal flytte store filer mellom maskinene. Ellers så skal det la seg godt gjøre å bruke opp all båndbredden til nettverket. Dessuten så blir det endel billigere om du velger "gammel teknologi", fremfor den ikke-lanserte 802.11g standarden (til opplysing så målte PC Pro en hastighetsøkning på 5x med et *.11g nettverk i noen tilfeller).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...