AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Heisann, etter litt googling så tror jeg at jeg lider av "depersonalization disorder", aner ikke hva det blir på norsk da. Etter det jeg leser på google, så ser det ut til at jeg lider av dette. Alt føles "virkelig", en slags ute-av-kroppen opplevelse, når jeg ser rundt meg ute i byen, så virker alt helt... virkelig, ting føles ikke virkelig rett og slett! Sånn har jeg hatt det i 3-4 år, konstant. I følge google så skyldes det, eller kan skyldes traumatiske opplevelser, men dette skjedde når jeg var ute og spilte fotball, akkurat når jeg skulle bøy meg ned for å hente ballen ned i gresset så ble alt plutselig helt virkelig, eller uvirkelig. Så hvorfor skjedde dette med meg? Jeg har ikke opplevd noe traumatisk eller sjokkerende. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette?! Gå til psykioterapist eller noe, men jeg ser ikke hvordan det kan hjelpe. Jeg sitter jo en del på data, kan det ha noe med saken å gjøre? Har allerede gjort en rekke legeundersøkelser for 2-3 år siden og de fant jo null og niks, prøvde å spørre klara-klok.no men fikk et svar på 2 setninger. Hva slags metoder fins det for å dempe dette? Vil bare høre hva dere folks har å si, og om andre også har/har hatt lignende lidelser. Anonym poster: e541ee97659de408655f3e941db8a715 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hvor gammel er du? Har du hatt noen ulykker/skader mot hodet og er du ellers frisk? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Hvor gammel er du? Har du hatt noen ulykker/skader mot hodet og er du ellers frisk? 16, er ellers frisk. Har ikke skadet hodet som jeg kan huske. Jeg har dog 3 kuler i bakhodet, de er ikke vonde eller no, de har vært der i disse årene, de bare er der liksom. Legen sa de ikke var noe å bekymre seg for. Anonym poster: e541ee97659de408655f3e941db8a715 Anonym poster: e541ee97659de408655f3e941db8a715 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Depersonalisering er som regel en del av en annen plage og opptrer vanligvis ikke alene. Det kan sees ved stress, og da går plagene over av seg selv når stresset legger seg. Du skal være litt forsiktig med å stille diagnose på deg selv, spesielt via nettet. Selv wikipedia er ikke alltid så pålitelig. Du bør bestille time hos legen din og fortelle om plagene dine, og få sjekket at det ikke er kroppslige årsaker. Hvis du er kroppslig frisk bør utredes nærmere hos psykolog eller psykiater. Legen din henviser deg dit. Hvis det viser seg at det er depersonalisering du har, så kan det være at du skal ha behandling for det. Det sies at kognitiv terapi skal hjelpe. Dag Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Depersonalisering er som regel en del av en annen plage og opptrer vanligvis ikke alene. Det kan sees ved stress, og da går plagene over av seg selv når stresset legger seg. Du skal være litt forsiktig med å stille diagnose på deg selv, spesielt via nettet. Selv wikipedia er ikke alltid så pålitelig. Du bør bestille time hos legen din og fortelle om plagene dine, og få sjekket at det ikke er kroppslige årsaker. Hvis du er kroppslig frisk bør utredes nærmere hos psykolog eller psykiater. Legen din henviser deg dit. Hvis det viser seg at det er depersonalisering du har, så kan det være at du skal ha behandling for det. Det sies at kognitiv terapi skal hjelpe. Dag Det bare ligner veldig på det jeg opplever skjønner du. Jeg får vel bestille ny time hos lege snart, der jeg forklarer litt mere grundig hva som feiler meg. Fikk ikke forklart det ordentlig forrige gang, visste ikke hvordan ord jeg skulle bruke, så legen feiltolket det litt og gjorde ikke så mye mer med den saken. Takk for svar Anonym poster: e541ee97659de408655f3e941db8a715 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå