Gå til innhold

Bytte nettleverandør, CanalDigital vs Telenor

igxx

Anbefalte innlegg

Hallo, I dag sitter jeg på et abonnement fra Telenor med 25/5 (Bredbånd 25/5) 499kr pr mnd og tenkte å kanskje å bytte til Canal Digial siden de har et abonnement med 70/10 (super70) til samme pris, så ville dere anbefalt å gjort dette? vil det dukke opp problemer osv? kan jeg beholde ruteren, har Canal digital noe Telenor har og omvendt? og vil jeg kunne få dobbelt downloading speeden (nedlasting av spill og musikk ect) til 6 MB/S i stede for 3 MB/S slik det er nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har super70 bredbånd fra CD til 329,- i mnd. Dersom du bor i et borettslag som har avtale med CD, kan det hende du får samme pris. Det er forresten Telenor som eier CD, så noe er likt mens andre ting er anderledes.

Om du kan beholde routeren du har, kommer an på hva slags router du har. CD bruker en annen teknologi enn det Telenor gjør via ADSL. Dersom routeren du har i dag er et såkalt "routermodem" der modemet er innebygd i routeren, må du bytte. Dersom du har en egen router som er koblet til Telenors modem, kan du beholde det. Hos CD får du utdelt et helt vanlig modem uten routerfunksjonalitet som du kan koble vanlige hjemmeroutere til uten problemer.

Om du får dobbel nedlastingshastighet på spill og musikk, avhenger selvsagt av flere ting, og ikke bare hastigheten du har inn til deg. Men du kan forvente deg en god hastighetsøkning på det meste.

PS.

Dette er sikkert en selvfølge, men du MÅ ha kabel-TV fra CD for å kunne få internett fra dem. De leverer IKKE via telefonkabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...