hean Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Ok, tror uansett ikke TS trenger å bekymre seg for å må ta flere jobber for med selv 400 K i lønn og 300 K i egenkapital vil han maks få ett lån på 1, 5mill, trolig ett godt stykke under også. Bankene åpner rett og slett ikke for at folk må arbeide seg i hjel for å klare å betjene lånene sine. 1 Lenke til kommentar
trra Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Ok, syns bare 20k i mnd utbetalt for en fagarbeider virket for lavt, hadde forventet 22-23k hvertfall Btw, Du kan google etter budsjettkalkulatorer så kan du leke deg litt med tallene og se hva du kan forvente av utgifter. Endret 27. august 2012 av trra Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Tror jeg skal bare skaffe meg 2 jobber, får da bare jobbe resten av livet ser det ut som, jeg kommer ikke på noen andre muligheter. Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Ok, syns bare 20k i mnd utbetalt for en fagarbeider virket for lavt, hadde forventet 22-23k hvertfall Btw, Du kan google etter budsjettkalkulatorer så kan du leke deg litt med tallene og se hva du kan forvente av utgifter. Men jeg har noen kollega-er som har MYE mere utgifter en meg og tjene 20K i måned, Dafuq? har de kanskje arva eller noe... 1 Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Takk for hjelpen folkens. Om noen kommer på noe så er det bare å skrive =) Endret 27. august 2012 av Fruitdealer Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Alle som jobber, firmaet jeg jobber i tjene alle montørene 20K å måned, med mindre jeg jobber overtid men det må jeg spørre sjefen om og han vill egentelig ikke at vi skal jobber overtid hvis vi ikke MÅ, sånn at han ikke skal gi oss så mye utgifter, og vi er liksom det største "beste" telemontør firmaet.... Det er faktisk bare litt i overkant av det man tjener som ufaglært i butikk. Da ville jeg ha satset på bedre lønn i det offentlige, eventuelt noe nattarbeid. Å kjøpe leilighet med en slik lønn kan gå, men da er man gjerne to som deler på det. Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 ja jeg tenkte meg det også, men skal jo ikke flytte ut enda og har ikke kjæreste enda heller så, hehe Men jeg skulle egentlig bare spørre hvordan jeg kommer til å klare det, takker for all hjelpen jeg har fått og tar gjerne imot mer =) "men da er man gjerne to som deler på det." Dette går jo ut over det med at jeg må ha 2 jobber og får ikke tid til å kose meg nok med kjæresten eller barna for å si det sånn. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hehe, trenger ikke tenke på slikt... når man har barn å lignende så har man også som regel 2 inntekter også. Selv er var jeg litt heldig i budrunden rundt årsskiftet og fikk en 102 kvadrat (bruttoareal) 4-roms til 1 695 000 kr inkludert fellesgjeld. Budet var på 1 450 000 kr mens fellesgjeld var p åca 245 000 kr. Har selv en jobb der eneste kvalifikasjon er at man ikke har elendig helse og kan lese/skrive og jeg tjener godt over 400 K, har over 25 K utbetalt. Så "Fruitdealer", jeg tror nok du kan forvente minimum 400 000 kr i lønn med fagbrev i ett område som Bærum og med en bedre halvdel i tillegg med samme lønn kan dere nok låne over 2,5 mill. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Tror jeg skal bare skaffe meg 2 jobber, får da bare jobbe resten av livet ser det ut som, jeg kommer ikke på noen andre muligheter. Evt. Flytte ut av byen. Jeg bor litt på landet og jeg kjøpte i fjord en ganske nyoppusset leilighet til litt over 800K. Jeg tjener rundt 400k i året og har en samboer som ikke jobber (betaler mat o.l. For henne også) og jeg klarer meg veldig bra. glad jeg ikke bor i by, for da hadde jeg aldri klart meg. En kompis av meg jobber også som telemontør for relacom, der kunne han jobbe nesten så my overtid han ville og han fikk utbetalt over 30k i måneden når han var lærling. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Jeg tjener ca 16k-17 i mnd brutto som lærling og betaler ca 3600 i skatt, noe som tilsvarer ca 22% skatt med tabelltrekk. Bytt til tabelltrekk. Endret 28. august 2012 av TMB Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 28. august 2012 Forfatter Del Skrevet 28. august 2012 Jobber i Relacom jeg og.... 1 Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Nei ser ut som jeg har bestemt meg for slutte der hvor jeg jobber nå, og finne meg en ny jobb eller starte som drosjesjåfør, får se hva det blir av. Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Slutte som lærling før du har fagbrevet? 1 Lenke til kommentar
trra Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Nei ser ut som jeg har bestemt meg for slutte der hvor jeg jobber nå, og finne meg en ny jobb eller starte som drosjesjåfør, får se hva det blir av. Gjør deg ferdig med fagbrevet, stort sett en stor fordel, både iforhold til jobbmuligheter senere, etterutdannelse og lønn for å nevne noe. 1 Lenke til kommentar
Fruitdealer Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 ja får se, men ja skal jo skaffe meg fagbrevet først =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå