erlendma Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hei! Vurderer å tegne abonnement med ICE-bredbånd, men ser de har en "maksgrense" for nedlastbar data på 6GB per måned. Jeg kommer i all hovedsak til å bruke nettet opp mot onlinegaming, og da spesielt Fifa på PS3. Men jeg har ikke peiling på hvor mye data som blir lastet ned iløpet av online kampene i fifa, hvor langt kommer jeg med 6GB liksom? Fullstendig klar over at andre leverandører som regel ikke har en grense på nedlasting, men det er altså en grunn for at jeg må bruke ice.. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hei! Vurderer å tegne abonnement med ICE-bredbånd, men ser de har en "maksgrense" for nedlastbar data på 6GB per måned. Jeg kommer i all hovedsak til å bruke nettet opp mot onlinegaming, og da spesielt Fifa på PS3. Men jeg har ikke peiling på hvor mye data som blir lastet ned iløpet av online kampene i fifa, hvor langt kommer jeg med 6GB liksom? Fullstendig klar over at andre leverandører som regel ikke har en grense på nedlasting, men det er altså en grunn for at jeg må bruke ice.. På forhånd takk! Er usikker, men det kommer ann på hvor mye du spiller og hva. da jeg hadde sånn netcom 4g abb kunne jeg bruke det så mye jeg ville, men det kostet 799 i måneden. Jeg fikk tilbud til 599. Hør med netcom om de kan hjelpe deg med et sånn abbonement. Jeg lå med mobilt bredbånd på rundt 35gb i måneden. Jeg bruker ekstremt mye mer nå da jeg laster opp hele tiden og filmer og spill ned med bredbåndet mitt fra ngt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Selv om du bruker over 6GB, så vil du fremdeles få tilgang til en viss båndbredde resten av måneden. Dette betyr at du vil kunne spille etter at "kvoten" er oppbrukt. ICE redusere farten til 200kbs. Problemet er vel heller at latency (aka ping) med ICE ikke er verdens beste og man bør derfor ikke være avhengig av lynrask reaksjon :-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 jeg må legge til at det fungerte helt fint å spille Ultima Online på nettet, men det var litt lav ping (150) Det går helt fint å spille WOW og sånne spill, men ikke regn med å få den beste pingen for PVP. Lenke til kommentar
erlendma Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Aha, ok. Takk for svar! Men dere mener altså at jeg må forvente en høy ping via ICE nettet, selv om de påstår å kunne levere opp til 9mbps? Idet de sperrer farten til 200kbs er jeg jo fucked uansett.. Derfor tenker jeg det er viktig å finne ut hvor langt 6GB per måned rekker liksom.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) 200kbps bør vel være PLENTY til FIFA, tenker jeg - selv med voice chat. Men ja, du bør regne med over 200 i ping. Endret 27. august 2012 av Shruggie 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Ping og hastighet har liten sammenheng når det er online spill du snakker om. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Du kan ikke regne med å kunne konkurrere på høyt nivå med den pingen, men det vil virke. Min erfaring er at du burde holde deg til spill der det ikke går fort for seg og Fifa er ikke et av de spillene. Jeg spiller selv i første div og har vunnet 4 premier cuper. Jeg tror også at 6gb er alt for lite. Endret 27. august 2012 av medlem-16183 Lenke til kommentar
erlendma Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Ok, takk for inputen. Virker som om jeg må revurdere mye av greia.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Ok, takk for inputen. Virker som om jeg må revurdere mye av greia.. Jeg bodde en gang et sted som hadde en 3g sender på taket. Jeg fikk turbo 3g der og pingen var på 150 på ultima online serveren i england. Jeg er usikker om 6gb er nok til spilling, men det er garantert ikke nok til meg, men jeg bruker pcn veldig mye. Det kommer ann på hvilke spill du spiller. Noen tar veldig lite båndbredde (ultima online) og noen tar mer. Jeg anbefaler deg å sjekke ut hvor mye båndbredde de konkrete spillene tar. Å spille f.eks Quake 4 elller CS er helt forjævlig på høyt nivå hvis du har dårlig ping. Du ligger alltid ett skritt bak de som har god ping. Noen sier man kan venne seg til høy ping og det kan godt hende, men jeg tror det sitter litt dypere enn det. Hør med netcom om de har 4g abonnement. Da kan du bruke så mye du vil uten begrensning. Spør om å få et bra tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå