Gå til innhold

Elendige idealer

Delvis

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Liker ikke språkbruken deres, og at måten de ser på de stakkars døde revene.

Alle innleggene dine bærer tydelig preg av at du rett og slett ikke fordrar disse to jentene.

De hadde sikkert ikke likt deg heller.

On that bombshell, let's move on...

Tok det deg virkelig så lang tid å skjønne såpass..?

Men går da ikke med på at det dermed betyr at det er jeg som er den gale oppi dette her, av den grunn. Hvis det var ventet at jeg liksom skulle innrømme det på noe slags vis.

At du (m.fl) mener det er slik, skal jeg fint klare å leve med. Ha en god dag :)

Lenke til kommentar

Eh, nei..?

Grunnen til at du rakker ned på dem, det er at du føler deg truet av dem. Jeg tror ikke du hadde taklet livet under åpen himmel slik de gjør. Ergo er de sterkere enn deg og den eneste måten du kan "vinne" på er å slenge dritt om de på et diskusjonsforum. Sorry altså, jeg kan ikke se noen annen grunn for at du opprettet tråden enn det.

Du kan si hva du vil, men jeg tar nok ikke feil her. :D

Lenke til kommentar

Ja nå var de visst litt eldre enn jeg trodde. Slik VG framstilte det, virket det som de var ungdomskole-elever. Og da er plikten å gjøre seg føre der, gjøre leksene sin, og "hedre sin mor og far" som det står i De ti Bud.

De er overhodet ikke pliktig til noe som helst.

Hva man vil gjøre med det knøttlille innblikk i dette universet før man forsvinner for all tid, er opp til hver enkelt. Det finnes ingen regler, ingen felles moral, ingen plikter, ingen guder.

De ti bud er vel brukbart som dasspapir.

Lenke til kommentar

De ble blant annet kalt "de j**** krekene".

Syns heller ikke noe nevneverdig synd på de "j**** krekene".

Går utifra at disse to damene, som alle andre rutinerte jegere, feller byttedyr så effektivt og humant som mulig (Jegerprøven er veldig streng på dette). Da er det meg revnende likegyldig hvordan de omtaler "de stakkars revene".

Lenke til kommentar

Eh, nei..?

Grunnen til at du rakker ned på dem, det er at du føler deg truet av dem. Jeg tror ikke du hadde taklet livet under åpen himmel slik de gjør. Ergo er de sterkere enn deg og den eneste måten du kan "vinne" på er å slenge dritt om de på et diskusjonsforum. Sorry altså, jeg kan ikke se noen annen grunn for at du opprettet tråden enn det.

Du kan si hva du vil, men jeg tar nok ikke feil her. :D

Det var da svært til mas på deg da.

Men når du sier det er slik, så er det vel slik da. Men nå er vi ferdig med dette her, hva? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

På meg virker historien deres å være perfekt passende for at Barnevernet kan komme å tre omsorgen ned over hodet på dem og deres foresatte - heldigvis bodde de kanskje slik til at overivrige medmennesker ikke fikk muligheten til å sende inn bekymringsmeldinger - og kanskje derfor har disse to orginalene klart seg frem til nå. Jeg synes de er eksempler for etterfølgelse.

:)

Lenke til kommentar

På meg virker historien deres å være perfekt passende for at Barnevernet kan komme å tre omsorgen ned over hodet på dem og deres foresatte - heldigvis bodde de kanskje slik til at overivrige medmennesker ikke fikk muligheten til å sende inn bekymringsmeldinger - og kanskje derfor har disse to orginalene klart seg frem til nå. Jeg synes de er eksempler for etterfølgelse.

Obs, trykket på feil knapp, slik at du fikk et grønt 1-tall. Det bare til opplysning.

Njahh. Regner med det helst er noen velstandsryper dette her, som har fått lov å "ta seg ut". Ikke noe mer enn det.

De har helt sikkert fått alt de trenger oppi nevene, og blitt passet på som det trengs. Så de er ikke eksempel for noe mer enn andre som vil "leve ut" et eller annet hobbyliv. Så det er ikke noe spesielt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Obs, trykket på feil knapp, slik at du fikk et grønt 1-tall. Det bare til opplysning.

Njahh. Regner med det helst er noen velstandsryper dette her, som har fått lov å "ta seg ut". Ikke noe mer enn det.

De har helt sikkert fått alt de trenger oppi nevene, og blitt passet på som det trengs. Så de er ikke eksempel for noe mer enn andre som vil "leve ut" et eller annet hobbyliv. Så det er ikke noe spesielt.

Jeg kommenterer ikke mer enn det som faktisk står skrevet i artikkelen (tar den for "god fisk"), så deres fullstendige bakgrunn har man jo ikke fått enda, men jeg mener at den er ikke så interessant når de selv forteller hva det var som gjorde at de valgte den typen opprør. Jeg har selv relativ lang erfaring i å jobbe med unge mennesker som ikke fungerer helt sånn som vi andre gjør og forventer. Og ofte blir slike uromomenter "behandlet til døde", eller bare "hjernevasket" til de roer seg nok til at vi andre kan senke skuldrene. At det også koster jævli mye , er ikke for meget sagt.

Og de fortjener jaggu å få all oppmerksomheten som blir de til del.

Lenke til kommentar

Dere kompliserer noe som er veldig enkelt.

Jentene er originaler. Originaler har alltid underholdningsverdi og derfor gir det mening at en avis skriver om dem. Og når de først er gått med på å bli fremstilt i en avis så skulle det bare mangle at det har en positiv vinkling.

At det er mange som er skeptiske til originaler er heller ikke noe nytt, men er bare et utrykk for standard gruppetenkning av den typen man finner i alle menneskelige samfunn.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er et fritt land, så det er vel ikke stor fare. Og det de driver med er tross alt rimelig uskyldig.

Men er ikke tilhenger av at medier framstiller slike påtatt ukristelige unge personer som idealer på den måten.

Så får en mene hva en vil om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...