Gå til innhold

Hvilket nettbrett passer meg?

bas

Anbefalte innlegg

Hei, håpet noen kanskje kunne veilede meg litt.

Tenkte meg et nettbrett som først og fremst skal brukes til internett, og da gjerne nettbank med Java (noe ipad ikke støtter eller?). Det er også viktig at det takler å spille av hd materiale (filmer/serier etc) og at det skal takle det meste av de vanlige formatene, og at det skal være ENKELT å overføre filer i form av at man bare skal plugge i USB eller lignende og nærmest drag and drop (ikke noe konvertering til proprietære formater og annet dilldall først).

Hadde egentlig tenkt meg ASUS Nexus 7, men jeg skal på jobbreise mesteparten av September, og det virker ikke som denne kommer til Norge før det, så da vurderer jeg noe annet siden jeg gjerne vil ha det på denne reisen (flyturen blir et mareritt uten).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, håpet noen kanskje kunne veilede meg litt.

Tenkte meg et nettbrett som først og fremst skal brukes til internett, og da gjerne nettbank med Java (noe ipad ikke støtter eller?). Det er også viktig at det takler å spille av hd materiale (filmer/serier etc) og at det skal takle det meste av de vanlige formatene, og at det skal være ENKELT å overføre filer i form av at man bare skal plugge i USB eller lignende og nærmest drag and drop (ikke noe konvertering til proprietære formater og annet dilldall først).

Hadde egentlig tenkt meg ASUS Nexus 7, men jeg skal på jobbreise mesteparten av September, og det virker ikke som denne kommer til Norge før det, så da vurderer jeg noe annet siden jeg gjerne vil ha det på denne reisen (flyturen blir et mareritt uten).

Asus Transformer TF300T/Prime/Infinity er flotte nettbrett/netbooks som har tastatur, noe som gjør det ypperlig til å gå på internett, Facebook, Twitter o.l. 4200 for 300T, som har Nvidia Tegra 3(1,3 GHz x 4 kjerner)prosessor og en rå grafikkbrikke. Denne skal jeg ha =))

Håper det hjalp!

~Quaec

Endret av Quaec
Lenke til kommentar

Hvis du skal erstatte den 100% og ha muligheten for å kjøre bankid på java bør du kanskje vurdere microsoft sitt nettbrett basert på intel-teknologi og som skal kunne kjøre alle vanlige windowsprogrammer, bl.a. java.

Eller en av de mange andre hybridene som vil dukke opp de neste månedene med Windows 8 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...