Bjerknez Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg har fått den ære av å åpne denne tråden og i utgangspunktet er det undertegnede og Iceblitz som skal poste såkalte vidvinkelbilder som skal inneholde en viss dramatikk og kaos. Så da annser jeg tråden for åpnet 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Dette blir spennende Skal vi sette oss noen regler for etterbehandling eller ha helt frie tøyler? Nå tenker jeg ikke Lightroom arbeid men større drastiske endringer som gjøres i Photoshop osv. Hva tenker du? Drastisk etterbehandling gjør utfordringen mye enklere og det vil vi vel unngå? EDIT: Morsom tittel på tråden vidvinkelkaostråd. Bare tittelen er kaotisk i seg selv Endret 27. august 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Dette blir spennende Skal vi sette oss noen regler for etterbehandling eller ha helt frie tøyler? Nå tenker jeg ikke Lightroom arbeid men større drastiske endringer som gjøres i Photoshop osv. Hva tenker du? Drastisk etterbehandling gjør utfordringen mye enklere og det vil vi vel unngå? Tja, jeg sier nå kjør på med det du har. Det viktigste er at du leverer ett bilde DU vil vise. Men grensen går vertfall ved manipulering hos meg. Det vil si fjerning av elementer i etterkant etc. Men for all del, gjør som du vil for min del Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Okei, da sier vi det. Vil uansett forsøke å komponere bildet kaotisk enn å manipulere det til kaotisk Gleder meg til å begynne Endret 27. august 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Skjønner ikke hvorfor dere lager denne tråden? En tråd som bare dere to skal legge ut bilder til hverandre? Det finnes da bedre steder å gjøre det, kan ikke se dette er en "utfordring" ! Endret 27. august 2012 av k-h-s 2 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Jeg ser dette som en utfordring for oss selv hvor vi "øver" oss litt på vidvinkelbilder. Jeg skrev jo også i "utgangspunktet" så hvis fler vil henge seg på og følge de mer eller mindre enkle reglene så er det helt greit for meg... Siden det er et offentlig forum så er det jo åpent for alle å kommentere samt se på bildene som legges inn i denne tråden? Lenke til kommentar
DrSnap Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Kjempe. Gleder meg til å se hva dere kommer med. Klart en slik tråd må man kunne lage å leke seg med.. til inspirasjon til andre også dette her..! Forventer Kaos! Kjør Vidt! Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Skjønner ikke hvorfor dere lager denne tråden? En tråd som bare dere to skal legge ut bilder til hverandre? Det finnes da bedre steder å gjøre det, kan ikke se dette er en "utfordring" ! Fint at vi andre også får et innblikk (og kanskje litt inspirasjon), selv om vi ikke kan delta. Spennende tråd Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Hvis flere vil bidra i denen tråden med vidvinkelbilder som viser spenning/kaos så er det helt greit for meg Jeg viste bare ikke at det skulle bli så tilsynelatende populært at det skulle bli noen pågang, men for all del folkens, kjør på Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Hjulbeint - kalvbeint - juletrefot : Endret 27. august 2012 av Napoleon XIV 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Weee... dette kan vi trygt kalle kaos ja Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Vet ikke om det er kaos nok.. men endel detaljer som tilskuer i speilet 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Tror kanskje du misforstod utfordringen litt? Ser bildet er tatt med 14mm brennvidde, hvilket ikke på langt nær er skikkelig vid vinkel Kaoset ser jeg heller ikke igrunn EDIT: btw, jobber med mitt første kaosbilde i skrivende stund. Hadde en liten time i stad hvor jeg var ute og letet etter gode komposisjoner. Ble vel rundt 200 eksponeringer og 3.6GB med harddiskplass. Tipper jeg er ferdig om 30 minutter. Måtte ha en kaffepause Endret 27. august 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Vet ikke helt om dette bildet gir følelsen av det totale kaos, men litt forvirret blir vertfall jeg når jeg ser på det: Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Det likte jeg veldig godt, veldig foruroligende bokeh og et obskurt fokuspoint Her er mitt første, av mange forhåpentligvis NB: Viewer discretion is advised. May cause dizzyness, confusion and irritation! Endret 27. august 2012 av IceBlitz 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Artig den der IceBlitz Det er vel omtrent et slikt syn jeg har kl. 04:00 på natten når jeg står dritings forran hoveddøren før jeg finner ut at jeg er ved feil hus .... hehe. 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Hahaha! Det var en kanonbra illustrasjon av hvordan livet med alkohol kan bli Lo som pokker! Endret 27. august 2012 av IceBlitz 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Her er et lite bidrag til fra meg. Ikke akkurat et bilde som man blir veldig forvirret av kanskje, men LITT abstrakt er det nå vel kanskje alikevel? 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Klinker til med ett til: 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Likte bildet i innlegg nr 18 veldig godt. Tøft, vekker nysgjerrighet og passe abstrakt Slenger på med ett til jeg også. Litt chaos theory samt calm before the storm stemning. Må si jeg er vanvittig fornøyd med hvor mye detaljer jeg får ut av Adobe Camera Raw med GH2 sine RAW filer. Dette er en enkelt eksponering, ingen bracketing eller hdr. Direkte sol og helt lys bakke totalt nesten uten utbrente områder eller detaljer som går tapt Endret 27. august 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg