Gå til innhold

Anbefaling til ikke-smarttelefon

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på om det er her jeg skal skrive, men prøver likevel.

Min mor er aktiv på jobb og da er en mobil helt nødvendig, men hun har ikke sjangs til å bruke en smarttelefon, og ihvertfall ikke en med touch (hennes forrige var en forholdsvis middelsbillig smartetelefon hvor hun gikk å byttet dagen etter). Hun trenger ikke noe "fancy" funksjoner, men det mest nødvendig som sms, ringe, radio, spill ol. Hun var veldig fornøyd med de gamle nokia telefonene (6131 og X3-00), men nekter å bruke doro (noen rykter her og der er nok). Her om dagen var vi på jakt etter en mobil, men dessverre er det rett og slett vanskelig å finne slike erstatninger, ettersom det er 90 % smarttelefoner som møter oss når vi går inn i mobilavdelingen i ulike elektrobutikker. Det er også vanskelig å finne tester på slike telefoner ettersom det er smarttelefoner som dominerer mobilverden nå.

Er det noen som har noen anbefalinger på slike mobiler eller har peiling hvor det er lettest å finne slike mobiler?

Mange takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler en "Samsung GT-E2370 Xcover" til under 500 kroner (sjekk prisjakt.no).

Den har en lavoppløst skjerm som på Nokia/Sony Ericsson fra noen år tilbake, men har det man trenger av funksjonalitet (radio, hodetelefoner, minnekort om man ønsker det, kamera i en nødssituasjon).

Det som gjør at denne telefonen utmerker seg er at den tåler mye (tåler et fall, en sprut og litt sand, samt å ligge blant nøkler og rot i en dameveske), har store taster som er lette å se og trykke på, og har en _fantastisk_ batterilevetid. Standby-tid på 68 dager(!) og taletid på 22 timer(!). Og det til en latterlig lav pris.

Kjøpte en slik til kona som alltid gikk rundt med tomt batteri, og nå er ikke det et problem å få tak i henne lenger. I praktisk bruk lader hun den ganske nøyaktig hver 6. uke når den piper. Hun sender og mottar da noen få (ca.10?) tekstmeldinger og samtaler hver dag.

Vurderte denne til meg selv også, men er for tekno-kåt, så jeg endte opp med en smarttelefon til 6000 kr som jeg lader hver dag i stedet, og som må tas på med silkehansker. Kunne byttet enkel mobil 6000/450=13 ganger og sluppet unna med lading annenhver måned i stedet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...