Gå til innhold

Skal filme under vann- Hjelp!

Anbefalte innlegg

Vi skal på babysvømming med datteren vår om ikke lenge, og i den forbindelse ønsker jeg å kjøpe et videokamera som filmer bra både under og over vann.Videokamera har jeg aldri eid tidligere, så her trenger jeg litt hjelp til å finne frem til det jeg trenger. Vil bruke toppen 3000,- på det, men aller helst et stykke under.

Fint om kameraet også kan ta stillestående bilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GoPro HD HERO2®, klikk

for video.

GoPro HD HERO2® kan kjøpes hos Studrab for 2 349,- ish. Har selv et GoPro og er veldig fornøyd med både lyden og bildekvaliteten.

http://www.youtube.com/watch?v=GUEZCxBcM78

Gikk inn på studrab, men det er tre forskjellige GoPro til samme pris. Vet du forskjellen? Ser at alle tåler vann. Tar GoPro gode stillbilder både under vann og over?

Skal definitivt lese om alle kameraene dere har tipset om. Takk for hjelp!

Endret av CharlotteKaria
Lenke til kommentar

GoPro HERO2 tar gode bilder i godt lys med tanke på at det er et videokamera, i dårlig lys blir ikke bildene så gode. Det man må tenke på er at det er vidvinkel og ikke zoom. Bildene/filmene blir heller ikke skarpe under vann uten det ekstra dykkerhuset.

De forskjellige pakkene med GoPro er samme kameraet men forskjellig tilbehør for å feste kameraet.

De fleste kompaktkameraer som fungerer under vann gir ikke spesielt god bildekvalitet. Olympus TG-1 er utrolig bra på papiret men spesielt filmingen er ikke bra og ligger langt bak for eksempel GoPro.

Kan GoPro gjøre de tingene du trenger så finner du ikke noe bedre men trenger du skjerm, noe annet enn vidvinkel eller god ytelse i dårlig lys så er det ikke et veldig bra valg.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg du blir mer fornøyd med et vanntett kompaktkamera enn GoPro. Jeg vil gå så langt som å si at GoPro overhodet ikke er egnet for filming av babysvømming; skjerm (kritisk for å komponere bildet) er ekstrautstyr, f.eks. Ikke skal du spesielt dypt heller, og det er nok av lys i en svømmehall. Mao, et kompaktkamera vil gjøre en grei jobb.

Lenke til kommentar

Jeg har speilreflekskamera fra før av, så vil først og fremst at dette kameraet skal være godt til filming over og under vann, med mulighet for å ta stillbilder under vann også. Men at jeg får en bra film under vann er absolutt det viktigste.

Er GoPro egentlig bare tull for meg å kjøpe da, altså?

Endret av CharlotteKaria
Lenke til kommentar

Go-Pro og tilsvarende kameraer er actionkameraer uten skjermer man må peke i den retningen man vil at det skal filmes, man fester de på hjelm, kropp, sykkel etc. og trykker på rec. eller noe sånt :)

Et moderne kompaktkamera som er vanntett vil være enkelt å bruke samt vil fungere i de fleste andre situasjoner også, du har også mulighet til skjerm/søker, autofokus, zoom og forandre andre parametere i kameraet.

Anbefaler en tur innom en butikk for og sjekke de forskjellige alternativene.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=Cw1vVi-GkW4 her er en video fra GoPro tråden, du finner mange tilsvarende på youtube sånn at det burde være greit å finne ut om GoPro er det du trenger. Hvis du skal ta nærbilder med GoPro så må du veldig nært, med tilhørende perspektiv.

dette er produktet du er på utkikk etter. Det er vanntett ned til 3 meter. Les reviewen.
Jeg kunne ikke finne noen brukbare eksempler på bildekvaliteten så jeg kan ikke uttale meg om det bortsett fra at det er så forskjellig fra GoPro at det ikke burde være noen tvil om hvilket av de to man trenger hvis man vet hva man har bruk for.
Lenke til kommentar

Sukk.. min beskjed gikk tydeligvis hus forbi.

Du ønsker å filme under vann og samtidig ha muligheten til å ta gode stillbilder.

dette er produktet du er på utkikk etter. Det er vanntett ned til 3 meter. Les reviewen.

Har du testet det selv? Ser rimelig ut. Vurderer det.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=Cw1vVi-GkW4 her er en video fra GoPro tråden, du finner mange tilsvarende på youtube sånn at det burde være greit å finne ut om GoPro er det du trenger. Hvis du skal ta nærbilder med GoPro så må du veldig nært, med tilhørende perspektiv.

Jeg kunne ikke finne noen brukbare eksempler på bildekvaliteten så jeg kan ikke uttale meg om det bortsett fra at det er så forskjellig fra GoPro at det ikke burde være noen tvil om hvilket av de to man trenger hvis man vet hva man har bruk for.

Haha. Her er det tvil, nettopp fordi jeg ikke har den minste peiling på videokameraer. Ikke finner jeg noen youtubevideo av panasonic heller.

Lenke til kommentar

www.youtube.com

skriv inn: panasonic hx-wa2

så dukker det opp mange treff. Både reviewes, videoer filmet med kameraet (over og under vann), bilder tatt med kameraet mm.

Ja, jeg har testet kameraet selv. Det er derfor jeg kan anbefale det :)

Fant noen videoer. Ser bra ut dette:-) Heller mer i den retningen nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

www.youtube.com

skriv inn: panasonic hx-wa2

så dukker det opp mange treff. Både reviewes, videoer filmet med kameraet (over og under vann), bilder tatt med kameraet mm.

Ja, jeg har testet kameraet selv. Det er derfor jeg kan anbefale det :)

Fant noen videoer. Ser bra ut dette:-) Heller mer i den retningen nå.

Du kan evt se på dette kamera også. Bruker selv GoPro men utifra denne filmen, med tanke på videokvalitet osv, virker dette kamera også greit. Du kan se i description på youtube linken for mer info.

Håper du finner noe du blir fornøyd med :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...