Gå til innhold

Universitet, enkeltemner, og IT.

Anbefalte innlegg

I det siste året omtrent, har jeg vært glad, da jeg har fast jobb, og tjener greit. Men begynner å ville komme videre, mot målet som er jobb innen IT. Akuratt hva innen IT er ikke det viktigste, men har prøvd generell support (i IT avd. på skole), og likte det.

Å hoppe rett i jobb hadde vært greit, kan vel få fagbrev etter ca 2 år i jobb med IT. Men tenkte å studere, for å øke sjanser for jobb, om dette hjelper. Har vel 3'ere og 4'ere, noen få 2'ere i vitnemålet. Gikk påbygg vg3 sist, var egentlig forbanna for at jeg ikke fikk læreplass etter VG2 hele året, og brydde jeg desverre ganske lite. Har planer om å forbedre iallefall historie (fikk 3 der) til 4, eller 5. Får også alderspoeng i slutten av året.

Vet ikke om lureste er å lete mye etter IT jobb, eller prøve på universitet.

Har hørt om enkeltfag, men virker som det er mer for å forbedre karakter på fag man allerede har hatt, og ikke noe som hjelper stort for jobb.

Noen som vet hvilken vei som kan lønne seg å ta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ønsker å ta noen få fag av gangen på universitetsnivå, så undersøk på nettverksuniversitetet, http://www.nvu.no/ det er et samarbeid mellom en del universiteter i Norge, hvor man tas opp på "vanlig grunnlag" eller søker om opptak på bakgrunn av "realkompetanse", de har ordinære enkeltfag og komplette studier, alt er nettbasert med noen samlinger i semesteret. ellers kan du jo undersøke om fagskolene har et studium du kunne tenke deg, disse er for det meste over 2 år, men kan visst også tas over nett... Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...