Gå til innhold

Sykkeltracker - Garmin Edge 800 eller annet?

yngve0

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på jakt etter en ny GPS-tracker og skjuler litt til Garmin Edge 800 og i den anledning lurer jeg på et par ting:

1) Kan enheten brukes til spor en utført aktivitet.

2) Kan enheten eksporte spordata fra GPS direkte til minnekortet uten PC? I såfall, hvilke formater kan den eksportere til? (Det er ikke alltid PC er tilgjengelig og derfor er eksport til minnekort aktuelt for direkte opplastning via mobiltelefon)

3) Er 10 timer batterikapasitet realistisk ved moderat sporing samtidig som den brukes som vanlig odometer (Hastighet, klokke, kjørt distanse etc)

Med vennlig hilsen

Yngve Øines

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Du mener å spore en utført aktivitet? I så fall er svaret ja. Det er styrken til Edge 800 fremfor de fleste andre enheter.

2) Edge 800 kan skrive spordata direkte til SD-kortet, men du kan ikke eksportere fra internminnet til SD-kortet uten en PC (så vidt jeg vet). Edge 800 lagrer i formatet .fit.

3) Ja, 10 timer er realistisk. Selv har jeg brukt den mer enn det (riktignok fordelt på flere økter) uten lading i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Takker for oppklarende svar. Såvidt jeg forstår er .fit et litt kryptisk og uleselig format.

Noen andre som kan anbefale GPS-logger som kan logge direkte eller med innebygget export funksjon til SD-kort i et normert og lett lesbart filformat uten å behøve tilgang til PC?

Y

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...