Alt-Ctrl Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ser ut som at det ikke skal mye til før objektivene "vrir" seg litt og detter ut av satsen sin. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ser ut som at det ikke skal mye til før objektivene "vrir" seg litt og detter ut av satsen sin. Tar jeg ikke helt feil så har holderne objektiv-lås på samme måte som kameraer, den frigir objektivene når den vippes opp. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Tipper en vanlig belteløsning med (åpne) objektivvesker er raskere og mer praktisk, for å ikke snakke om praktisk. Ikke like sexy, men det driter jeg i når jeg er på jobboppdrag. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Ser ut som at det ikke skal mye til før objektivene "vrir" seg litt og detter ut av satsen sin. Tar jeg ikke helt feil så har holderne objektiv-lås på samme måte som kameraer, den frigir objektivene når den vippes opp. Det er godt mulig. Ville jo vært selvmord om annet egentlig. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 (endret) Ikke dumt, ser flere måter å bruke det på en bare i beltet "foreksempel montert i en båt". Faktisk kanskje det beste bruksområdet som ikke tror oppfinneren har tenkt på - en veggløsning for studiobruk alternativt fått festet en sånn sak på hjul så man kan trille det rundt etter behov. Når du sier det, man kan jo lage en inndelt kasse "objektivkasse" med passe høye rom, bore hull og skru fast bak-dekslene til objektivene midt i rommene. Fort og gæli i paint Edit: monterer man også et belte på kassen kan man bruke den rundt livet Endret 28. august 2012 av Nautica Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Nyttverdien på dette systemet er minimal; 1 kamerahus pr objektiv er vanligvis mest optimalt i presseverden uansett. For portrett og studio bruker jeg stort sett bare 85mm f/1.4 eller 50mm f/1.4; det koster meg ekstremt lite energi å bytte om jeg ikke har 2 hus med meg. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Objektivbytte er noe dritt uansett system. Jeg har tre kamerahus som jeg kan sette tre forskjellige objektiver på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg