Takis4 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hei! Jeg skal ha fatt i en bærbar Gaming pc og lurer derfor på noen ting. Har skjønt at prosessor er ganske viktig og lurer på hva GHz står for og hva det vil si for gamingen og generelt for pcen. Også på hva antall kjerner vil si for Gamingen og generelt for pc'en. Hva er en god Gaming prosessor og hvilke prosessor kreves det for å kjøre de nyeste spillene ? Håper noen kan forklare meg litt om dette for jeg har ikke så mye peiling. Takker og bukker for svar ) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Prosessor spiller strengt tatt en underordnet rolle i spill, det er skjermkortet som bestemmer ytelsen og cpuen må være bra nok til å kunne fore grafikkortet med data, men det er ikke spesielt krevende i de fleste tilfeller. En håndfull spill krever mye av cpu og er kapable til å bruke flere enn 2 kjerner men det er som sagt ikke mange. Hva slags spill skal du spille? Lenke til kommentar
Takis4 Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Jeg tenker for det meste på strategispill. Pc-en må klare å kjøre alle typer strategispill. Litt cod og bf blir det nok også, men i hovedsak strategispill. Hvilke skjermkort anbefaler du? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Det kommer helt ann på hvor mye du vil legge i en ny maskin. Denne modellen er vel det minste jeg vil anbefale som "spill"maskin. 2 alternativer i 15,6" Multicom Xishan W150E 15.6" Full-HDMatt LED, Intel Core i5-3210M, 8GB, 500GB, GeForce GT650 GDDR5, HDMI, USB3.0, NVIDIA Optimus, Uten operativsystem Pris idag 6495. Eller det den råeste standardmodellen, Multicom Kunshan P150E 15.6" Full-HDMatt, Intel Core i7-3610QM, 16GB, 120GB SSD + 500GB harddisk, AMD Radeon HD 7970M, HDMI, USB3.0, Uten operativsystem, pris idag 11995kr Og 2 alternativer i 17,3". Multicom Xishan W370E 17.3" FullHD, Intel Core i5-3210M, 8GB, 750GB, GeForce GTX 660M 2GB GDDR5, Bluetooth, HDMI, USB3.0, nVIDIA Optimus, Uten operativsystem, pris 7495kr(Bedre skjermkort enn W150E) Multicom Kunshan P170E 17.3" Full-HDMatt, Intel Core i7-3610QM, 16GB, 120GB SSD + 500GB harddisk, GeForce GTX 680M, HDMI, USB3.0, Uten operativsystem, pris 15995kr Rangert ytelse på maskinene er W150E, W370E, P150E og P170E yter omtrent likt og de har de råeste skjermkortene som finnes til bærbare idag. NB. Disse Clevomaskinene er for tiden kraftig rabatterte så du bør bestemme deg fort hvis du vil spare noen tusenlapper. Merk at de også leveres uten operativsystem så du må påregne 800 til 1200kr for OS i tillegg. 1 Lenke til kommentar
Takis4 Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Visst jeg velger det siste alternativet regner jeg med jeg får en veldig god pc, både som spill pc og generelt? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Det er en meget god maskin ja. Nå er GTX 680 og HD7970 veldig like i ytelse så om det er verdt prisforskjellen er jeg ikke sikker på da de bytter litt på førsteplassen i forskjellige spill. Lenke til kommentar
Takis4 Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Bare en liten ting til:) visst vi skal være kresen på pris hvilke operativsystem bør jeg velge og hva kommer prisen på visst jeg skal ha Microsoft i tillegg (trenger det i forbindelse med skole). Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Bare en liten ting til:) visst vi skal være kresen på pris hvilke operativsystem bør jeg velge og hva kommer prisen på visst jeg skal ha Microsoft i tillegg (trenger det i forbindelse med skole). Win7 Home Premium får du vel får ca 800kr, og Office er vel ca. samme pris. Forresten, pass på at du kjøper 64-bit operativsystem. Ellers kan ikke PC-en dra nytte av mer enn 4GB RAM, uansett hvor dyre RAM-brikkene er. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Bare en liten ting til:) visst vi skal være kresen på pris hvilke operativsystem bør jeg velge og hva kommer prisen på visst jeg skal ha Microsoft i tillegg (trenger det i forbindelse med skole). Moby_duck sagt om prisene for Win 7, men Win 8 kan jo være noe kanskje? Du kan få en 90 dagers prøveperiode med Win 8 Enterprise, og når den er ferdig vil Win 8 være lansert og kunne kjøpes for halve prisen av hva Win 7 OEM koster nå. Her er en link til 90 dagers prøveperiode hvis du er interessert: http://msdn.microsoft.com/en-us/evalcenter/jj554510.aspx *Merk at du ikke kan gå fra prøveversjonen til ekte versjonen uten å reinstallere operativsystemet helt! Lenke til kommentar
Takis4 Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Ok, takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå