Gå til innhold

Full Google tilgang med Transformer Prime på nettverk


Smygen86

Anbefalte innlegg

Har problem med å få full internettilgang på min Transformer Prime på nettverket hvor jeg jobber. Dvs får tilgang til å surfe nettet, men får ikke full tilgang til Google (Wifi indikatoren er grå og ikke blå som den burde) Det er flere apper jeg ikke får tilgang til og sync mot gmail-brukeren min er ikke som den skal.

 

Jobber offshore og inne i boligmodulen fungerer det utmerket, men nettverket i kontrollrommet er på en eller annen måte begrenset for meg, men de andre som sitte på pc og MacBook har ikke problemer her. Har koblet opp 2stk Wifi-routere, og den ene er det proxy på mens den andre er "plug and play" og har samme problem på begge tilkoblingene.

 

Håper noen her forstår hva jeg mener og har mulige løsninger på problemet, er ikke akkurat noen ekspert selv på området.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har problem med å få full internettilgang på min Transformer Prime på nettverket hvor jeg jobber. Dvs får tilgang til å surfe nettet, men får ikke full tilgang til Google (Wifi indikatoren er grå og ikke blå som den burde) Det er flere apper jeg ikke får tilgang til og sync mot gmail-brukeren min er ikke som den skal.

 

Jobber offshore og inne i boligmodulen fungerer det utmerket, men nettverket i kontrollrommet er på en eller annen måte begrenset for meg, men de andre som sitte på pc og MacBook har ikke problemer her. Har koblet opp 2stk Wifi-routere, og den ene er det proxy på mens den andre er "plug and play" og har samme problem på begge tilkoblingene.

 

Håper noen her forstår hva jeg mener og har mulige løsninger på problemet, er ikke akkurat noen ekspert selv på området.

På forhånd takk!

Heisann!

Dette er et kjent problem fra Asus' side. Mange brukere klager på dårlig nett pga. antenne bak metalldeksel(idiotisk, egentlig, hvorfor ikke lage en liten del bakpå som TF300T med plast??). Jeg vil anbefale deg å melde fra til Asus Norge, de vil ikke ha sånt på "rullebladet", og mange brukere(inkl. et par av vennene mine med Prime) har fått reperasjon/ny Prime. Dette går under "fabrikasjonsfeil", så lenge du ikke har kjøpt den for 2 år siden =))

 

Håper dette hjalp litt, for herfra hadde jeg bare skravla=))

~Quaec

Lenke til kommentar

 

Heisann!

Dette er et kjent problem fra Asus' side. Mange brukere klager på dårlig nett pga. antenne bak metalldeksel(idiotisk, egentlig, hvorfor ikke lage en liten del bakpå som TF300T med plast??). Jeg vil anbefale deg å melde fra til Asus Norge, de vil ikke ha sånt på "rullebladet", og mange brukere(inkl. et par av vennene mine med Prime) har fått reperasjon/ny Prime. Dette går under "fabrikasjonsfeil", så lenge du ikke har kjøpt den for 2 år siden =))

 

Håper dette hjalp litt, for herfra hadde jeg bare skravla=))

~Quaec

 

Hallaisen,

 

Tror problemet ligger i en evt proxy eller noe i den duren der (er ikke heeeelt inne på dette her), fordi det er 2 forskjellige nettverk i boligmodulen og Kontrollrommet vi sitter i.

 

Når jeg skal koble opp mot nettverket og proxy i kontrollrommet må jeg holde over nettverket og "endre nettverk" og velge proxy og port. Her står det bare http tilgang eller noe i den duren. En kollega her nevnte noe med jeg burde kunne velge https proxy, og at det muligens er det som gjør at noen apper, og nettsider ikke er optimale/syncer i det heletatt? Finner ikke noen mer avansert tilkoblingsvalg enn nar jeg holder fingeren pa det valgte nettverk.

 

Og hvorfor i svarte funger ikke æ ø å på mange nettsider? Her må jeg skrive æ ø å i adr.linja og kopiere inn, som her, holder på å gå på veggene!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...