Equtious Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Hva kan være galt når man etter en stund har spillt, blir det dårligere fps i spill? Hvis jeg restarter pcen så blir det fint. Men etter en stund så blir den dårlgere!. Har noen ider til hva som kan være feil? Er det drivere eller blir pcen for varm eller hva? Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) Er det drivere eller blir pcen for varm eller hva? Mulig, men sistnevnte er det du kun som kan svare på. Bruk programmer som Speedfan, Realtemp, med fler for å finne dine temperaturer på hovedkort, cpu, gpu osv. Og kan du poste din dxdiag.txt (for å sjekke drivere)? Endret 26. august 2012 av Smokeeye Lenke til kommentar
Borgemeister Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Høres ut som varm pc, ja. Rens for støv, og last ned et program som hwmonitor e.l. og sjekk temperaturer. Speedfan er utdatert og viser ofte feil. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hvilke spill er det snakk om? Piratversjon? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hvis det er kun din pc, så ville jeg sjekket maskinen for varmeproblemer....defekte vifter, kjølere fulle av støv og hybel kaniner og lignende, hvis dette kun skjer i spesifikke spill og det skjer for andre spillere på det spillet så er det software problemer...for eksempel minnelekasje.....men som sagt tipper nok at varme er problemet her. staple, clasohlson osv selger trykkluft på boks, kan være kjekkt å ha ved støvrensing. Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Maskinen begynner å bli gammel men kjøpte meg et nytt skjermkort. Spiller bare kjøpte spill. Ingen piratversjoner. Intel Core 2 Duo E6600 EVGA nforce 680i SLI DDR2 8Gig RAM Nvidia Geforce GTX 560 Ti Hadde nvidia 8800GTS skjermkort som kjørte det mest spillte spillet ganske bra. Spiller mye League of Legends. Har en bror som kjører samme pc. Han er ikke noe problemer med League of Legends som jeg har. Får fps drop der det er nesten ingen ting på skjermen. Etter jeg har spillt noe League of Legends og f.eks starter orc must die så får jeg fps drop. Men etter jeg har startet pcen på nytt så blir fps mye bedre. Det samme skjer med League of Legends. Dårligere fps etter en stund. Det er veldig lite med støv inne i maskinen. Og det er nyinstallert windows 7. Nesten ingen ting som er installert. Bortsett fra opptatteringer og antivirus ++. DxDiag.txt Endret 27. august 2012 av Equtious Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Kjøp deg en boks med trykkluft og kjør på. Bare pass på å låse viftene du blåser rene slik at de ikke blir ødelagte. Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 (endret) Skjermkortet er ny innkjøpt. En uke gammelt. Endret 27. august 2012 av Equtious Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Hvordan står det til med strømforsyningen din? Er det effekt nok i den? Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Hvordan står det til med strømforsyningen din? Er det effekt nok i den? Den er på 750W. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 750 watt syns jeg er alt for lite for 680 i SLI. Ellers kan jeg se for meg at CPU er for svak for å kjøre 2 stk 680, og tenker et eller annet buffer som fyller seg opp ogikke får tømt seg fort nok. Jeg har desverre ikke en idè om hva det kan være. Ellers når det gjelder temperaturer, har du overklokket? Får kort nr 1 nok luft osv. Ellers går det ann å kjøre en standard memtest86. Merkelig hvor mange forskjellige feil minnet kan skape. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Er nok en god sammenheng mellom at CPU blir flaskehalsen sammen med at systemet muligens ikke får nok strøm og luft. Vil anbefale deg å ta ut et kort å se om det blir noen forskjell Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 750 watt syns jeg er alt for lite for 680 i SLI. Ellers kan jeg se for meg at CPU er for svak for å kjøre 2 stk 680, og tenker et eller annet buffer som fyller seg opp ogikke får tømt seg fort nok. Jeg har desverre ikke en idè om hva det kan være. Han har et nforce 680i SLI hovedkort, og étt GTX 560. Du har lagt inn alt av chipset drivere? Ville sjekket opp nvidia sine hjemmesider og funnet de nyeste Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 (endret) kjører ikke SLI. Det var bare navnet på hovedkortet. Har de nyeste driverne. Endret 27. august 2012 av Equtious Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Maskinen begynner å bli gammel men kjøpte meg et nytt skjermkort. Spiller bare kjøpte spill. Ingen piratversjoner. Intel Core 2 Duo E6600 EVGA nforce 680i SLI DDR2 8Gig RAM Nvidia Geforce GTX 560 Ti Hadde nvidia 8800GTS skjermkort som kjørte det mest spillte spillet ganske bra. Spiller mye League of Legends. Har en bror som kjører samme pc. Han er ikke noe problemer med League of Legends som jeg har. Får fps drop der det er nesten ingen ting på skjermen. Etter jeg har spillt noe League of Legends og f.eks starter orc must die så får jeg fps drop. Men etter jeg har startet pcen på nytt så blir fps mye bedre. Det samme skjer med League of Legends. Dårligere fps etter en stund. Det er veldig lite med støv inne i maskinen. Og det er nyinstallert windows 7. Nesten ingen ting som er installert. Bortsett fra opptatteringer og antivirus ++. DxDiag.txt Det er ikke utenkelig at du har en eller annen skavank på hovedkortet, nForce-brikkesettene var ikke akkurat kjempebra. Prøv også å bytte til nest nyeste GeForce-driver, eller en enda nyere BETA-driver. Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Etter jeg har spillt noe League of Legends blir det dårlig fps i andre spill. Men hvis jeg ikke spiller andre spill så er fps "normal" som sånn den skal være. Må starte pcen på nytt, når jeg vil at problemet ska gå bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå