Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Dårliger fps

Anbefalte innlegg

Hva kan være galt når man etter en stund har spillt, blir det dårligere fps i spill?

Hvis jeg restarter pcen så blir det fint. Men etter en stund så blir den dårlgere!.

Har noen ider til hva som kan være feil?

Er det drivere eller blir pcen for varm eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det drivere eller blir pcen for varm eller hva?

Mulig, men sistnevnte er det du kun som kan svare på. Bruk programmer som Speedfan, Realtemp, med fler for å finne dine temperaturer på hovedkort, cpu, gpu osv.

Og kan du poste din dxdiag.txt (for å sjekke drivere)?

Endret av Smokeeye
Lenke til kommentar

Hvis det er kun din pc, så ville jeg sjekket maskinen for varmeproblemer....defekte vifter, kjølere fulle av støv og hybel kaniner og lignende, hvis dette kun skjer i spesifikke spill og det skjer for andre spillere på det spillet så er det software problemer...for eksempel minnelekasje.....men som sagt tipper nok at varme er problemet her. staple, clasohlson osv selger trykkluft på boks, kan være kjekkt å ha ved støvrensing.

Lenke til kommentar

Maskinen begynner å bli gammel men kjøpte meg et nytt skjermkort. Spiller bare kjøpte spill. Ingen piratversjoner.

Intel Core 2 Duo E6600

EVGA nforce 680i SLI

DDR2 8Gig RAM

Nvidia Geforce GTX 560 Ti

Hadde nvidia 8800GTS skjermkort som kjørte det mest spillte spillet ganske bra.

Spiller mye League of Legends.

Har en bror som kjører samme pc. Han er ikke noe problemer med League of Legends som jeg har. Får fps drop der det er nesten ingen ting på skjermen. Etter jeg har spillt noe League of Legends og f.eks starter orc must die så får jeg fps drop. Men etter jeg har startet pcen på nytt så blir fps mye bedre. Det samme skjer med League of Legends. Dårligere fps etter en stund.

Det er veldig lite med støv inne i maskinen. Og det er nyinstallert windows 7. Nesten ingen ting som er installert. Bortsett fra opptatteringer og antivirus ++.

DxDiag.txt

Endret av Equtious
Lenke til kommentar

750 watt syns jeg er alt for lite for 680 i SLI.

Ellers kan jeg se for meg at CPU er for svak for å kjøre 2 stk 680, og tenker et eller annet buffer som fyller seg opp ogikke får tømt seg fort nok. Jeg har desverre ikke en idè om hva det kan være.

Ellers når det gjelder temperaturer, har du overklokket? Får kort nr 1 nok luft osv.

Ellers går det ann å kjøre en standard memtest86. Merkelig hvor mange forskjellige feil minnet kan skape.

Lenke til kommentar

750 watt syns jeg er alt for lite for 680 i SLI.

Ellers kan jeg se for meg at CPU er for svak for å kjøre 2 stk 680, og tenker et eller annet buffer som fyller seg opp ogikke får tømt seg fort nok. Jeg har desverre ikke en idè om hva det kan være.

Han har et nforce 680i SLI hovedkort, og étt GTX 560.

Du har lagt inn alt av chipset drivere? Ville sjekket opp nvidia sine hjemmesider og funnet de nyeste

Lenke til kommentar

Maskinen begynner å bli gammel men kjøpte meg et nytt skjermkort. Spiller bare kjøpte spill. Ingen piratversjoner.

Intel Core 2 Duo E6600

EVGA nforce 680i SLI

DDR2 8Gig RAM

Nvidia Geforce GTX 560 Ti

Hadde nvidia 8800GTS skjermkort som kjørte det mest spillte spillet ganske bra.

Spiller mye League of Legends.

Har en bror som kjører samme pc. Han er ikke noe problemer med League of Legends som jeg har. Får fps drop der det er nesten ingen ting på skjermen. Etter jeg har spillt noe League of Legends og f.eks starter orc must die så får jeg fps drop. Men etter jeg har startet pcen på nytt så blir fps mye bedre. Det samme skjer med League of Legends. Dårligere fps etter en stund.

Det er veldig lite med støv inne i maskinen. Og det er nyinstallert windows 7. Nesten ingen ting som er installert. Bortsett fra opptatteringer og antivirus ++.

DxDiag.txt

Det er ikke utenkelig at du har en eller annen skavank på hovedkortet, nForce-brikkesettene var ikke akkurat kjempebra. Prøv også å bytte til nest nyeste GeForce-driver, eller en enda nyere BETA-driver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...