Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Problemer med lasting av spill

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke hvordan routeren til telenor fungerer...men det er jo noe merkelig at tracert feiler på alle ledd. Er ikke telenor routeren satt opp som gateway og du får tildelt "offentlig" IP-addresse? Skriv "ipconfig" i cmd og se hva du får da. Det bør være noe ala 192.168.x.x eller 10.0.x.x. Om det ikke er det, så kan det være firewallen på maskinen din som blokkerer om du har noen. Om det er en normal internaddresse hadde jeg i alle fall prøvd å deaktivere firewallen. Mulig at fiber fra telenor er ren IPv6 og det skaper problemer? Lite trolig dog.

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . : lan

Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::c5f1:bfe9:ac4c:6790%12

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.0.0.xxx

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.x.xxx

Tunnel adapter isatap.lan:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

Connection-specific DNS Suffix . : lan

Tunnel adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Connection-specific DNS Suffix . :

IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:73b8:14b0:1e5b:f5ff:ff9b

Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::14b0:1e5b:f5ff:ff9b%14

Default Gateway . . . . . . . . . : :: Er ikke helt sikker på om det er noe problemer her jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at Default Gateway står som 10.0.0.1, som er en helt normal internaddresse. Om det står som 10.0.1.1 f.eks, så kan det være et issue med innstillingene på DHCP serveren. Du har ikke 2 routere? Altså en levert fra Telenor og kjøpt en som står bak den? Dobbel NATing som noen nevnte tidligere kan definitivt være et issue.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har default Gateway som 10.0.0.138, og for å gå inn på rutern for for eksempel å åpne porter er jo ikke det noe problem i det hele tatt. Men, jeg har kanskje ikke nevn det, men det her er jo noe som bare plutselig kom. Jeg har jo ikke hatt noe problem før, men det skjedde når jeg skrudde på pcen for noen dager siden.

Lenke til kommentar

Har du sjekket den linken jeg gav deg helt tidlig i tråden?

Den handler om Telenor som stenger portene dersom en av maskinene er infisert og sender ut uønsket trafikk.

Det rimer godt med at det "plutselig skjedde", for de stenger av portene....

I såfall vil han som eier abonnementet ha fått mail fra abuseavdelingen. Denne må han hente på webmail hos Telenor / Online.no, for porten som overfører mail er stengt.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Faren min sier at det ikke kan ha noe med det å gjøre, fordi jeg og broren min deler en "switch" med flere netverks kabel innganger som er koblet rett til modemet, og da burde vi vel ha samme Gateway? Han har ingen problemer i hvert fall. Men skal prøve å bytte nettverkskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...