Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Problemer med lasting av spill

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har de 2 siste dagene hatt noen problemer med pcen. Jeg vet ikke hva det kommer av så det hadde vært fint om noen kunne ha hjulpet meg. Jeg har helt fin internett tilgang og kan laste inn nett sider helt fint: 2141929597.png Jeg spiller spill som Battlefield 3, Counter Strike og Minecraft. Siden Battlefields "server browser" er via en internet browser finner jeg mange valg av servere jeg kan spille på, men velger jeg noen får jeg ikke kommet inn på serveren fordi det er noe rart med nettverket mitt, samme er det med Minecraft og CounterStrike også. Men det her er noe som bare kommer, og har jeg flaks er det av og til det faktisk virker. Og når jeg først er inne på en server skjer det aldri noe, slik at jeg bare blir sparka fra servern på grunn av nett eller noe, det eneste problemet (tror jeg) er at jeg ikke kan finne servere på browsere og logge inn på dem, samme problem har jeg på Minecraft også. Takk hvis noen kan hjelpe. ;)

Endret av MHeien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke være ditt nett eller din PC som har hadt problemer.

Vet Telia og Level3 har hadt STORE problemer med ruting in til england i helga.

Desverre er det ingen aviser eller noe som har skrevet om det, men søker man etter internett problemer i europa de siste 24-48 timene så finner man mange forum poster om dette.

Til og med Blizzard EU snakket om det over twitter (uten å nevne selve navna).

Hadde håper Maskinvare.nei hadde skrevet om dette.

Lenke til kommentar

Hvordan har du satt opp med ruter o.l. hjemme? Kjører du "ruter inni ruter" oppsett? Som f.eks at du har en trådløs ruter koblet til modemet fra ISP?

start cmd, og skriv:

tracert 8.8.8.8

Lim inn resultatene her, så blir det lett å finne ut om dette er tilfellet.

Hvis det er tilfellet, så bør du enten få satt modemet i bridge, eller unngå å bruke NAT på en eventuell ruter nummer 2.

Ting som bruker UDP kan være litt dodgy i noen tilfeller gjennom NAT, og dobbel NAT gjør ikke saken bedre. Dessuten vil ikke UPnP fungere skikkelig.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er ikke helt sikker om det skal være sånn men her er det jeg fikk:

1 * * * Forespørsel avbrutt.

2 * * * Forespørsel avbrutt.

3 * * * Forespørsel avbrutt.

4 * * * Forespørsel avbrutt.

5 * * * Forespørsel avbrutt.

6 * * * Forespørsel avbrutt.

7 * * * Forespørsel avbrutt.

8 * * * Forespørsel avbrutt.

9 * * * Forespørsel avbrutt.

10 * * * Forespørsel avbrutt.

11 * * * Forespørsel avbrutt.

12 * * * Forespørsel avbrutt.

13 * * * Forespørsel avbrutt.

14 * * * Forespørsel avbrutt.

15 * * * Forespørsel avbrutt.

16 * * * Forespørsel avbrutt.

17 * 43 ms 43 ms google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

Lenke til kommentar

Har du prøvd å gå inn på konfigurasjonen av modemet ditt for å skru av upnp(universal plug and play).

http://portforward.com/ hjelper deg også dersom du skulle sitte fast og kanskje måtte åpne noen porter.

Vel, som jeg sa prøvde jeg forsøket ditt ikkesant? Jeg venta en liten stund og plutselig funka det helt fint. Tusen takk for hjelpen :) Og takk til dere andre som har kommet med forslag ;)

Lenke til kommentar

Nei vent nå litt..... Jeg restarta pcn og nå virker ingenting igjen. Jeg er ikke helt sikker, men. Jeg har fibernett fra telenor. Og i rutern har jeg koblet kabel inn til rommet mitt til en switch med flere innganger til kabel. Broren min er også koblet til den switchen. Kan det ha noe med det å gjøre tror dere?

Alt virker helt fint når han ikke bruker sin pc, men når han bruker den virker ingenting lenger, utenom surfing på nett.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan routeren til telenor fungerer...men det er jo noe merkelig at tracert feiler på alle ledd. Er ikke telenor routeren satt opp som gateway og du får tildelt "offentlig" IP-addresse? Skriv "ipconfig" i cmd og se hva du får da. Det bør være noe ala 192.168.x.x eller 10.0.x.x. Om det ikke er det, så kan det være firewallen på maskinen din som blokkerer om du har noen. Om det er en normal internaddresse hadde jeg i alle fall prøvd å deaktivere firewallen. Mulig at fiber fra telenor er ren IPv6 og det skaper problemer? Lite trolig dog.

Lenke til kommentar

Om du skal prøve å nappe ut routeren/modemet så vil jeg nok ha trykt på reset knappen når jeg først var igang. Om du ikke har noen custom instillinger som du ikke vil miste :)

Nå vet ikke jeg så mye om det, det er faren min som er datanerden her i huset ;) Men han visste ikke så mye om hvordan jeg skulle fikse det her.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...