Relapse666 Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Hei, Kjøpte meg i går en ny D-Link DIR-615 og sliter med å komme på internett med den. Måten jeg satt den opp på: Koblet den til pc'en via LAN og brukte web grensesnittet på 192... adressa. Internet: Host name: <navnet på pc'en jeg er koblet til> Primary DNS address: fikk denne fra ipconfig på pc'en jeg har koblet til via LAN Secondary DNS address: fra ipconfig MTU: default MAC address: <klona fra pc'en> Wireless: Helt vanlig her, WPA-personal Jeg finner nettverket på laptop'en min (og Windows Phone og iPhone), men får "No internet". D-Link'en viser grønt lys på WIFI og power så det ser riktig ut der men.... Har superbredbånd fra GET (70/5) og har internett på pc'en (kablet) jeg har koblet routeren til for å konfigurere. Hadde også internett på forrige trådløse router (bortsett fra på nyere device'er pga gammel teknologi (tror jeg da)). Jeg fatter ingenting. Host name i web grensesnittet... skal det være pc-navnet? Men hvilken pc isåfall? Den jeg har koblet routeren til for å konfigurere, eller den som faktisk skal bruke WIFI? Er det noen andre innstilinger jeg må gjøre i routeren? Jeg har prøvd å restarte modemet fra GET også. Tips mottas med stoooor takk! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 (endret) Problemet er at GET og andre kabelleverandører har lease av IP-adresse mot macadresse på nettverkskort. Kobler man til et nytt kort (PC eller router) så vil man ikke få nettforbindelse. Du kan prøve å slå av modemet noen minutter og slå det på igjen (tilkoblet internettport på routeren). Hjelper ikke dette, så vil en reset av modemet garantert få deg på nett. PS: Sjekk at du ikke har routermodem fra GET. I såfall kan det være ipkonflikt (Begge har 192.168.0.1) Endret 26. august 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
TomTom01 Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Har hatt så mye h****** med Dlink. Kommer aldri til å bruke det igjen. Lenke til kommentar
Relapse666 Skrevet 26. august 2012 Forfatter Del Skrevet 26. august 2012 Da fikk jeg det til gitt. Endret kryptering i oppsettet og vips så funket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå