Gå til innhold

[Løst] Get TV: Hvordan endre aspekt?

Anbefalte innlegg

Hei forum.

Har nylig flyttet, og har derfor fått meg ny TV-leverandør. Jeg har gått fra Canal Digital til Get.

Det jeg lurer på er hvorfor enkelte TV-serier - spesielt animerte serier - som for eksempel Family Guy vises i letterbox format? Dette var aldri et problem med Canal Digital, selv på veldig gamle serier.

Har prøvd å endre aspekt på TV, uten at dette hjelper. Jeg regner med det er en innstilling som tillater meg å strekke bildet på serier over hele skjermen, men jeg bare finner ikke denne funksjonen.

Noen som har en løsning på problemet mitt? Krysser fingrene.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har standardboxen (sølvfarget) så går du inn i menyen og velger innstillinger (kode 0000) og går til TV-type og velger 16.9 Fullskjerm. Deretter bruker du aspektknappern på TV til det blir riktig.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Hvis du har standardboxen (sølvfarget) så går du inn i menyen og velger innstillinger (kode 0000) og går til TV-type og velger 16.9 Fullskjerm. Deretter bruker du aspektknappern på TV til det blir riktig.

Har en svart dekoder. Så vidt jeg kan se er det ikke engang en menyknapp på fjernkontrollen.

No matter, nå fikk jeg fikset det. Var utrolig knotete og godt gjemt, men nå er det i orden :)

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...