Gå til innhold

15.6'' Ultrabook for 4000kr, godt kjøp?

bks

Anbefalte innlegg

Elkjop har dette tilbudet til 4000 kr. Er dette er godt tilbud, jeg er ute etter en laptop til 5000 kr som er lett å reise med. Tenkte å bruke den på skolen med tanke på programmering og veldig lett spilling når jeg kjeder meg. Jeg ser at det er en i3 prosessor, men hvor stor forskjell er det mellom i3 og i5 når det gjelder bærbare pcer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A L D R I I V E R D E N O M J E G V I L L E H A V A L G T D E N D E R !

For det første så har jeg ikke noe annet enn negativt å si om Acer.

I tillegg så har hardisken bare 5400 rpm, du bør enten satse på en med 7200 eller en med SSD disk. Ingen poeng å ha en pc når harddisken er så dårlig. :)

Og er det så lurt å velge ultrabook? Det meste du vil betale for er at alt er så lite og komprimert. Finnes mange andre lette pc-er til samme pris som er mye bedre.

Vil også anbefale komplett.no - ikke slike butikker som elkjøp. Det som er med de er at de har PC-er der en ting alltid er for dårlig - slik som 5400 rpm.

Endret av Ice Tea
Lenke til kommentar

Den Acer'n har dårligere CPU enn min 5 år gamle laptop. Ville gått for denne

http://prisguide.tek.no/produkt/toshiba-satellite-l855d-11c-166543

hvis du ikke synes vekten er for stor, med 4-kjerner som vil jobbe for deg i mange år fremover. Standard oppløsning men hva kan man forvente til den prisen, bør oppgraderes med SSD etterhvert. Den som Jada-jada linker til er også en bra deal til Ultrabook å være, du får lengre batteritid og lavere vekt med den, men den har bare ca. halve ytelsen i CPU som den jeg linker til, dermed kortere levetid. Prisen er jo ca det samme med SSD i Ultrabooken tatt i betraktning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...