IceCool Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Ja som topic hinter fram til så skal jeg sette opp ADSL på 3 PCer. 2 PCer Står bare noen meter fra hverandre her og så er det en som selvfølgelig må ha trådløs forbindelse over veien, Jeg har ingenting enda bortsett fra ISDN linje. Får jo ADSL modem og splitter fra ISP selvf. Hvordan ordner jeg dette uten at det koster buksa. Ser denne er på tilbud, er det noe jeg kan bruke? http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&Av...16&p=26301&s=fp Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Ville bare informere at det ikke er lov å dele internett til naboene dine. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Ville bare informere at det ikke er lov å dele internett til naboene dine. Har ikke du noe med og dessuten så er det foreldrene mine som skal dele med onkelen min over veien bare så han får sjekka mail nå og da. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Ville bare informere at det ikke er lov å dele internett til naboene dine. Wannabe purk, gå og brekk de piratkopierte CD'ene dine! IceCool - Du skal bare kjøpe den du hadde link til, funker helt fint Du trenger også trådløst PCI nettverkskort til onkelen din. På de 2 lokale PC'ene trenger du bare en TP kabel Cat5(e) til hver PC og klikke dem inn på routeren. Og selvfølgelig PCI nettverkskort i de to PC'ene. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Endelig noen som skriver no saklig Takk for hjelpa Izex Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 trodde det bare var "wlan porter" på en trådløs ruter jeg.. slik at du også trengte wlan kort til de to "lokale" pc'ene. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Ville anbefalt følgende trådløse oppsett: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&Av...16&p=38582&s=fp pluss http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...&GrpID=12&s=kom Ellers trenger du det samme som posteren over ramser opp. Forskjellen er hastigheten på det trådløse nettet, samt at du har fleksibilitet med at du kan bruke nettkortet både i stasjonære og bærbare. Mye for pengene. -KJ Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Ville bare informere at det ikke er lov å dele internett til naboene dine. I følge hvem/hva? I følge min kontrakt med min ISP, kan jeg koble til "et ubegrenset antall maskiner til min linje".. Står ingenting om begrensninger ihht. naboer, etc. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jevel - så du ville kjøpt PCMCIA kort med trådløs router? Hva F skal han med PCMCIA trådløst nettverks kort for hovedsaklig bærbare PC'er om jeg tør spørre? Det er ikke akkurat økonomisk løsning når han får Billion saken og trådløst LAN kort for 11-1200 Kr Og du Goebbels - Hadde du gidda å sjekke den linken han hadde funnet så hadde du sett at den har grensesnitt 4 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T - RJ-45 Skjerp dere. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jevel - så du ville kjøpt PCMCIA kort med trådløs router? Hva F skal han med PCMCIA trådløst nettverks kort for hovedsaklig bærbare PC'er om jeg tør spørre? Det er ikke akkurat økonomisk løsning når han får Billion saken og trådløst LAN kort for 11-1200 Kr Og du Goebbels - Hadde du gidda å sjekke den linken han hadde funnet så hadde du sett at den har grensesnitt 4 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T - RJ-45 Skjerp dere. Hvis du hadde sjekket bitte så litt i det oppsettet jeg postet over, så ser du at jeg også legger ved en PCI til PCMCIA konverter. Fordelen med mitt oppsett er først og fremst at det er ca. 5 ganger raskere enn det han har sett på selv. Dermed er løsningen mer framtidsrettet med hensyn på gjenbruk / andre bruksformer. Prisforskjellen er liten. Skjerp deg! -KJ Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Den trådløs routeren du hadde link til er helt kurrant. Den har innebygget 4 port switch. Jeg vil på det sterkest anbefale kablet netverk der det er mulig (altså på de 2 maskinene du har i huset). (Regner med at noen her på forumet kommer til å skryte trådløst nett langt opp i skyene, og fortelle hvor enkelt det blir å ta med deg desktoppen ut på hveranden Det er mer stabilt og raskere med kabel enn trådløst. Husk at dersom en PC i et trådløsnett får dårlig trådløst signal vil hastigheten for ALLE maskinene i trådløsnettet gå ned. Jeg vil legge til at hvis du finner et PCMCIA trådløst kort med PCI adapter, så er det å foretrekke fremfor rent PCI trådløst kort. Du har da f.x.mulighet til å bruke kortet i en fremtidig laptop. Det som ikke er nevnt i denne tråden er hvilke avstander det er snakk om. Et trådløst nett basert på 802.11g standarden kan være en fin løsning dersom avstanden er kort, og du kan SE clienten fra routeren. (ingen vegger og ting i veien.) Dersom det står noe i veien kan du spare penger på å kjøpe 802.11b utstyr. -pg Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Jevel - så du ville kjøpt PCMCIA kort med trådløs router? Hva F skal han med PCMCIA trådløst nettverks kort for hovedsaklig bærbare PC'er om jeg tør spørre? Det er ikke akkurat økonomisk løsning når han får Billion saken og trådløst LAN kort for 11-1200 Kr Og du Goebbels - Hadde du gidda å sjekke den linken han hadde funnet så hadde du sett at den har grensesnitt 4 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T - RJ-45 Skjerp dere. Hvis du hadde sjekket bitte så litt i det oppsettet jeg postet over, så ser du at jeg også legger ved en PCI til PCMCIA konverter. Fordelen med mitt oppsett er først og fremst at det er ca. 5 ganger raskere enn det han har sett på selv. Dermed er løsningen mer framtidsrettet med hensyn på gjenbruk / andre bruksformer. Prisforskjellen er liten. Skjerp deg! -KJ JEG så det, idioti å feilinformere, har overhodet ikke bruk for no bærbar PC skit, da hadde jeg jo sagt det. Du må tåle å bli retta på, skjerp DEG Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 *sakse* JEG så det, idioti å feilinformere, har overhodet ikke bruk for no bærbar PC skit, da hadde jeg jo sagt det. Du må tåle å bli retta på, skjerp DEG Hva i alle dager er det du snakker om?? Skjønner dere ikke at det oppsettet jeg postet kan brukes på en stasjonær PC, pluss at det blir billigere enn å kjøpe ett PCI kort til den PCen? I tillegg får du 54Mbps nett i stedet for 11Mbps, som IMHO er gasnke så sucky. Her får man for å prøve og hjelpe når hjelp blir etterspurt. Rimelig frekt, spør du meg. Kos dere, så snakkes vi når dere har skjønt hva jeg mente i stedet for å kjefte om hva dere tror dere har lest! -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hold nå fred Se der, ja. I stedet for å vedkjenne seg feilen sin, så ber du meg om å holde fred? Makan.... -KJ Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Dersom du har en strøm/telefonkabel melom husene, kan du strekke en vanlig (kanskje den må være skjermet) TP-kabel mellom husene... En jeg kjenner har hatt en TP-kabel hengende mellom to hus, 20 meter uten festepunkter, og der har den hengt i to år uten å ta skede av det. Kanskje ikke veldig estetisk, men mye rakere og mer stabilt... Billigere er det også Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hviss det er snakk om ein veg med offentlig tilgang (les: ikkje lukket og låst med bom, e.l.) så er det regler for kor høgt kabelen skal henge, festemetoder, o.l. Må du opp med stolper for å komme høgt nokk, så kjeme dei på ca 7000 +frakt/montering/div = 20000,- (pr. stykk) Eller hvis det er eksisterande stolper, så kan du søke om fellesføring. Hviss du får lov, så koster det mellom 2000 og 5000kr. (per stykk) Og maks kabelengde(ofesiell) på cat.5 net er 90 meter. (standaren seier 5meter pachesnor i kvar ende. 100m-5m-5m = 90m [for dere som lurte]) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hviss det er snakk om ein veg med offentlig tilgang (les: ikkje lukket og låst med bom, e.l.) så er det regler for kor høgt kabelen skal henge, festemetoder, o.l.Må du opp med stolper for å komme høgt nokk, så kjeme dei på ca 7000 +frakt/montering/div = 20000,- (pr. stykk) Eller hvis det er eksisterande stolper, så kan du søke om fellesføring. Hviss du får lov, så koster det mellom 2000 og 5000kr. (per stykk) Og maks kabelengde(ofesiell) på cat.5 net er 90 meter. (standaren seier 5meter pachesnor i kvar ende. 100m-5m-5m = 90m [for dere som lurte]) Ikke rent lite info du sitter inne med ass hehehe. Regner med det blir trådløst på han da uansett, virket ikke som om at han hadde tenkt å legge alt for stort beløp i nettverks deler Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Ville bare informere at det ikke er lov å dele internett til naboene dine. Smart kommentar Grobo... spes. når du skriver i en annen tråd... Grobo Svar: 33 Visninger: 1154 Forum: Hjelp, jeg skal ha ny PC Skrevet: 05 Jul 2003 02:28 Tema: Vil ha et beist av en PC. Fatter ikke hvorfor folk gir 1500 kr for win xp pro. Kjører en kopi av xp, den fungerer akkurat like bra som vanlig xp og jeg 2000 på dette. Ikke et eneste windows er egentlig verdt 1500 kr synes jeg. ... Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Om du trenger tildele enhver av PC-ene en bestemt del av båndbredden din sjekk ut DU Super Controler. http://www.homeqos.com 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå