Gå til innhold

Tips til høyttalere i liten leilighet

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en liten leilighet på 25kvm og tenkte å kjøpe et lydsystem. Jeg ville gjerne ha noe lite og enkelt, som ikke tar mye plass, ikke er veldig synlig og har lite ledninger. Det skal brukes til en del TV-titting ("40 Sony-TV) og film, samt litt musikk og xboxspilling. Siden rommet er lite vil jeg ikke trenge noe monster, kan en lydplanke være bra til mitt behov? Jeg har lest at lydplanker helst skal plasseres under/over TVen, hvor viktig er dette?

Jeg har TVen på en liten TV-benk og tror ikke det er plass til den foran TVen. For tiden bruker jeg noen gamle logitech pc-høyttalere som står på en lav hylle inntil veggen (TV-benken står ut fra veggen). Så lyden kommer fra siden, i forhold til hvor jeg sitter. Sikkert noen som synes det ikke noe god løsning, men plager ikke meg. Det er uansett der jeg hadde tenkt å sette lydplanken hvis det ikke ble plass på TV-benken.

Se fantastisk illustrasjon hvis forklaringen ikke var god nok :D

----TV-benk-V

----------------E

-------------H-G

S---------- T-G

SOFA

Jeg tenkte i utgangspunktet å bruke 2-3000, finnes det gode lydplanker til denne prisen? Absolutt max er 4000, hvis det er en markant oppgradering av kvalitet for mitt behov.

http://www.lefdal.co...NGINE_PRISGUIDE

Har hørt denne skal være god, men den er vel over 2 år gammel. Får den for en grei pris, men finnes det noe nyere som er bedre for den prisen? Den har ikke HDMI, er det nødvendig?

Jeg har også sett på minihøyttalere, kan det være en grei løsning? Hadde vært fint om de i tillegg var trådløse! Som sagt, liten leilighet, ikke all verdens behov for monsterlyd. Har sett litt på BOSE sine pc-høyttalere, virker veldig bra:

http://www.bose.no/N...r-musicmonitor/

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...