pakini Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 På Torsdag tråkket jeg skikkelig over med høyre fot, er ganske hoven og blå! Er dette noe å gå til legen for? Må jo ha en sykemld rekner jeg med, da jeg går hele dagen på jobb! Noen som har tråkket over selv? Går det lang tid å bli bra? 1 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Det kommer helt an på hvor hardt du har tråkket over. I ditt tilfelle ville jeg faktisk dratt til legen. Det kan ta 1-2-3 uker før man blir helt bra. Det varierer fra person til person. Du burde også trene opp støttemusklaturene til ankelen. Mvh Faller Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Gode råd. Som Faller sier, er det vanskelig å si noe om prognosen, i og med at vi ikke vet hva som er skadet, og hvor stort omfanget av skaden er. Imidlertid, som en generell huskeregel, burde du bevege leddene så mye du klarer så fort den akutte betennelsen er over. Bruk gjerne smertestillende/betennelsesdempende, for eksempel Ibux i form av gel eller tabletter en tid fremover. Lenke til kommentar
Memegawansi Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Gode råd. Som Faller sier, er det vanskelig å si noe om prognosen, i og med at vi ikke vet hva som er skadet, og hvor stort omfanget av skaden er. Imidlertid, som en generell huskeregel, burde du bevege leddene så mye du klarer så fort den akutte betennelsen er over. Bruk gjerne smertestillende/betennelsesdempende, for eksempel Ibux i form av gel eller tabletter en tid fremover. Kan du forklare meg hvorfor man skal bruke ibux foruten at det reduserer smerten? Vil det lege raskere? Jeg spør fordi jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 27. august 2012 Del Skrevet 27. august 2012 Jeg har røket leddbånd i ankelen 2 ganger. Begge ganger ved overtråkk, og begge ganger ble foten blå og hoven, akkurat som din. Det kan jo være greit å sjekke ut. Brudd er vel heller ikke en umulighet. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Brudd er ganske vanskelig og få av overtråkk. Men man kan ende opp med forskyvning i ankelen , tråkka ganske kraftig overtråkk for lenge siden. Og ente opp med forskyvning i ankelen, måtte operere og 8 uker med gips på foten. Så gå til legen vist du ikke har gjort det. Vist du har så får du ha god bedring. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Gå til legen. jeg trakket over for 15 år siden, og har fortsatt vondt. Jeg dro aldri til legen Lenke til kommentar
pakini Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Lenge siden jeg skrev denne tråden, men oppdatere litt, og håper på et nytt råd! No var jeg på mr igår, foten er like hoven, smertene går utover i tærene, og jeg er blitt ganske hoven og blå oppover leggen. Radiografen mente det kunne ligget et lite brudd der, men jeg måtte vente på svaret, håper på svar imorgen! Samtidig mente han jeg burde være sykemeldt. Fastlegen min er selv sykemeldt, så for å få legetime må jeg gå på et annet legekontor, der er det svært vanskelige, derfor har jeg ikke vært der og fornyet sykemld min jeg fikk først hos fastlege, så jeg har vært i full jobb... På jobben er det kaos om dagen, og blir jeg skemeldt no, så blir det sure miner... Så hva tror dere? Ville dere sykemeldt dere, elle rprøvd å gå, til vertfall mr svaret kom? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hvilken type jobb har du? Mye gåing? Lenke til kommentar
pakini Skrevet 25. september 2012 Forfatter Del Skrevet 25. september 2012 Jeg jobber i hjemmesykepleien. Så er inn og utav bil og tråkker hele dagen ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå