The Very End Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Heisan! Kjøpte for noen måneder siden overnevnte nettverksforsterker, da jeg måtte forsterke signalet fra modemet som står i nabohuset. Funker fint, lite lag og egentlig bare kos, men, det er et kritisk problem jeg sliter med! Med jevne mellomrom, alt etter 10-30 minutter mister jeg alltid kontakten med spill på internett, altså såkalte time-outs. Sekundet etter jeg har time-out'a så får jeg seff tilbake tilkoblingen... noe som gjør meg egentlig mektig skamforbanna. Spesielt artig i Diablo3 når jeg alltid time-out'er etter å endelig fått 5NW, eller når jeg en sjeldent gang holder på å vinne et løp i Live For Speed (kjørespill) for så å timeout'e rett før mållinja. Gått med et tastatur og en mus i elendigheten takket være dette problemet. Ser ikke ut som det er noe problem når jeg surfer rundt, men mye mulig det også er problemer der. Har 4/5 streker på nettverksignal, og som sagt ligger jeg normalt rundt en 60MS ping i det meste, ikke veldig bra men heller ikke veldig dårlig. Har tatt en titt rundt forsterkeren for å se om det er noe som forstyrrer, men er kun et vaskemaskin og en frys i nærheten så tviler på at disse skaper problemer. Har siste firmware ifølge hjemmesidene. Ps: Også kryssjekket med to datamaskiner, samme problem på dem Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Mulig at router eller maskin kjører en adresseendring og det vil du ikke alltid merke ved surfing og vanlig bruk. Prøv å sett fast ip på en av maskinene og se om det hjelper. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 (endret) Jeg skal ta å prøve det, og se om det hjelper Tusen takk for hjelpen! Endret 29. august 2012 av The Very End Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. august 2012 Del Skrevet 29. august 2012 Du kan sette opp programmet pingplotter for å se hvor nettverket dropper ut. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Nå er jeg sikkert helt idiot, så tilgi meg min udugelighet! Jeg satt på pingplotter og lot det kjøre en times tid, 2 drop outs ble notert, og kunne se at det i programmet ble markert med rødt merke og 10% pakketap. Men, hvordan bruker jeg programmet effektivt til å lokalisere hva som skaper pakketapet? Hvordan kan jeg se om det er min data som ikke klarer å motta signalene fra nettverksforsterkeren, eller om det er modem / forsterker som har problemet, eller om det kanskje er internett linja? Og jeg skal bruke min datamaskins IP adresse som utgangspunkt før jeg foretar analyseringen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Du bør se etter ved hvilket ledd (ipadresse) pakketapene starter. Er det ved din egen repeater eller routers IP? Den første enheten du får pakketap mot vil indikere hvor problemet oppstår. Hvilke adresser kan du se underveis? repeater (?) router (?) internettadresser... Endret 30. august 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Jeg var så dum at jeg tok min datamaskins IP adresse, er dette feil? Siden den er koblet til forsterkeren (som igjen er koblet til modemet) tror jeg det er forsterkeren jeg får IP adresse av. Skal ta å kjøre en test her nu på en time eller noe, så ser vi hva som skjer. Endret 30. august 2012 av The Very End Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Du bør kjøre tracert mot noe på internett. Feks: www.uio.no. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Ok, mulig jeg har misforstått helt, men legger ved et bilde nå. Skjedde også nå nettopp en drop out. Kan du klare å lese noe ut i fra dette? Edit: Har kjørt i gang en ping mot www.uio.no og lar den kjøre nå en halvtime ca. Endret 30. august 2012 av The Very End Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Ok, så dårlig ut med den testen, mye rødt haha. Legger ved log fila. Hva tror du? www.uio.no.rar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Feilen der oppstod et stykke fra deg. Du kan sjekke hvem adressen tilhører her: http://whatismyipadd.../93.124.163.217 Du får teste litt lenger og se om det oppstår igjen. Evt spørre nettleverandør om bistand. Endret 30. august 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Whaaat... høres rart ut, altså med tanke på lokasjon. Er ikke internett data - modem - dslam - erx - internettttttttt? På den lokasjonen må det jo være noe spess.. Men, jeg får bare overleve med feilen virker det som, kan umulig tro Telenor vil hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå