Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Halsirritasjon etter å ha pustet inn slipestøv

Reeve

Anbefalte innlegg

Hei

Etter å ha slipt ned en dør uten støvmaske (nokså liten dør, ca. 100x170cm) har jeg opplevd litt irritasjon i halsen, åpenbart etter å ha pustet inn usunne mengder støv. Neste gang husker jeg i hvertfall støvmaske. Det jeg lurer på er om det er nødvendig med en tur til legen, eller om det vil gå vekk av seg selv innen rimelig tid? Jeg er irritert i halsen og hoster fra tid til annen, men ikke veldig mye. I tillegg ser jeg at halsen er rødlig etter å ha undersøkt i speilet. Hosten tilsvarer en normal sommerforkjølelse, og jeg slipte døren på fredag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Etter å ha slipt ned en dør uten støvmaske (nokså liten dør, ca. 100x170cm) har jeg opplevd litt irritasjon i halsen, åpenbart etter å ha pustet inn usunne mengder støv. Neste gang husker jeg i hvertfall støvmaske. Det jeg lurer på er om det er nødvendig med en tur til legen, eller om det vil gå vekk av seg selv innen rimelig tid? Jeg er irritert i halsen og hoster fra tid til annen, men ikke veldig mye. I tillegg ser jeg at halsen er rødlig etter å ha undersøkt i speilet. Hosten tilsvarer en normal sommerforkjølelse, og jeg slipte døren på fredag ettermiddag.

Hei,

Dersom dette har skjedd ved én anledning, høres det ikke farlig ut, og burde gå over innen noen dager. Som du selv nevner, er dette bare støv som har irritert luftveiene. Plages du mye av tørrhosten, kan du få kjøpt hostedempende mikstur eller tabletter, for eksempel Noskapin, på apoteket. Går det ikke over, eller skulle det bli verre, får du heller kontakte lege da. God bedring.

Endret av Pixma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...