Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dell Latitude E6520 treg oppstart

Anbefalte innlegg

Som tittel sier ..

Dell Latitude med Windows 7 professional 64-bit og en del halvtung software på (typ photoshop, autocad og diverse spesialsoftware). Lite annet uhumsk, den er tross alt primært i bruk på jobb :)

Oppstarten tar votter og vinter (okei, sjelden mer enn et kvarters tid, men lell..).

Det virker som den "henger" en del rett før innloggingsskjermen, og etter at jeg har kommet helt inn i windows og skrivebordet er på plass kan det ta en tid før maskinen reagerer på feks åpning av firefox.

Jeg har ryddet litt opp idag, slettet noen programmer jeg ikke bruker, kjørt diskopprydding og defragmentering, men så stopper det opp for meg.

Har hørt snakk om registeropprydding - her er jeg grønn.

Hilfe? Et enkelt program jeg kan laste ned som gjør jobben, eller heite tips til hvor jeg kan finne årsaken til den trege oppstarten?

Når maskinen først er kommet i gang, fungerer forøvrig alt knirkefritt.

Edit

At maskinen henger kan være en sannhet med modifikasjoner, all den tid den ser ut til å jobbe beinhardt..

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mnja, med mine begrensede kunnskaper om temaet .. det kan kanskje være en grunn til at det gjerne går raskere når jeg er på kontoret og har direktekobling til nettverket der?

Vel, uansett, jeg tenkte det kunne være verdt et forsøk med en slik "registry cleaner", men det er en stund siden jeg gjorde noe slikt sist. Hva er å anbefale i disse dager?

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Nee ..

Nå har jeg ryddet og ryddet og slettet, ordnet opp i oppstarten (adobe har virkelig mye ræl de skal ha med i oppstarten!), kjørt kjapt nedlastet CCleaner (den så ut til å finne litt rot i registeret), og ryddet enda litt til.

Virusscan og Malwarescan, check.

Det ble kun marginalt bedre. Velvel. Da er det i alle fall ryddig på maskina, enn så lenge.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Som Vidarkri sier, så står maskinen din å leter etter domenet sitt, og prøver å kjøre logon script om slik finnes. Du vil finne feilmeldinger om timeout mot div ting i eventviewer om du tar en titt der:)

Mitt tips; Ikke skru av maskinen når du drar fra jobb og hjem, sett den i hvilemodus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...