emphezis Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Leste en artikkel vedr. Casio Exilim EX-Z4 i dag. Kameraet så svært spennende ut og har bl.a. fått en del av de tingene som ble påpekt som mangler ved Z3-versjonen. (F.eks. bilderotasjon, dockingstasjon etc.) Jeg har to spørsmål: 1) Hvor bra tror dere dette kameraet er? (Vet det må være vanskelig å svare på, men noen som har peil har kanskje en intuisjon?) 2) Har dere noen anelse om når kameraet er ventet i butikkene her i Norge, og hva det da vil koste? Ser at PS Data påstår at de har kameraet på lager 7. oktober 2003. Her er det imidlertid også oppgitt at det har 4.1 mpix og 5 x optisk zoom - noe som vel ikke stemmer. Betviler derfor at dette kan være Casio Exilim EX-Z4? Ser tvilsomt ut isåfall... Håper på svar! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hei, jeg skjønner ikke hvor du har funnet disse "forbedringene". Kameraet roterer ikke bildene automatisk, og man må fremdeles bruke dockingstasjon eller kortleser for å overføre bilder. Vedrørende spørsmålene dine: 1. Jeg tror det er lynraskt, enda litt raskere enn forgjengeren. Om bildekvaliteten er særlig bedre enn forgjengeren er vanskelig å si. Det er ikke sikkert at optikken klarer å utnytte potensialet til bildebrikken fullt ut. Hvis du vil ha et lite og raskt kamera med stor LCD-skjerm og god batterikapasitet bør Z4 være midt i blinken. 2. Nei. Prøv å bestille dette kameraet fra PS, og forlang 5x optisk zoom. Se hva de sier til det. MLW Lenke til kommentar
emphezis Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Hei! Nei, forbedringene var der kanskje ikke likevel... bare jeg som hadde 'skeiv'-lest noe. Oppløsningen er jo en forbedring da (i hvertfall om optikken er tilsvarende forbedret). Hva annet er verdt å ta med med tanke på forberedelser i forhold til Z3? Jeg har i dag et Fujifilm S304 - og synes dette tar bra bilder, men ønsker å selge dette da jeg har innsett at jeg setter et kompakt kamera høyere. (Kan tilogmed ofre litt på bildekvaliteten for å få det i 'lommeformat'.) Før Z4 poppet opp på Akamera.no var jeg mer eller mindre innstilt på å kjøpe Canon IXUS 400, men synes dette er litt stort... i hvertfall tykt. Exilim er jo unektelig en del mindre - og nå har det tilogmed samme oppløsning og zoom som IXUS 400. Hvilket kamera synes dere ser best ut av IXUS 400 og Exilim Z4? Z3 og IXUS 400 har jo fått omtrent samme karakterer, men IXUS 400 har vel til syvende og sist gått seirende ut av tester - men det er jo større... og nå er Exilim forbedret... Synspunkter? P.S. PS Data selger Casio Digitalcam Exilim EX-Z4 Zoom 4.1MPix 5xZoom Retail til 4464,- - og det skal være på lager 7. oktober. Tviler sterkt, ja. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Siden du setter størrelsen så høyt i prioteringene dine så ville jeg vel valgt Z4 hadde jeg hvert deg. Du utnevnte dockingstasjon som en forbedring, personlig så synes jeg det er like greit med en vanlig lader som en dockingstasjon så dette ser ikke jeg på som noen bakdel at de ikke har gjort noe med. Når det gjelder kvalitet her så har jo Z3 kommet glittrende ut av alle tester, det lille som er sagt om bildekvaliteten på Z3 må man jo bare regne med når man skal ha det i denne størrelsen, jeg mener bildene er "upåklagelige" (Kameraet har jo også fått en EISA award) I bunn og grunn så burde Z4 være et sikkert kjøp, jeg går ut i fra at de ikke har klart å forværre det i forhold til Z3. Men må jo si jeg er litt skuffet over at Casio ikke har klart å få med seg en hjelpelampe på autofocusen men, det overlever man uten. På den andre siden så har de vel valgt en litt mer avansert autofocus på Z4 med 7 focus punkter tror jeg det var noe som er et pluss. Veeel, jeg hadde nok gått for Z4 hadde jeg hvert i dine sko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå