Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen laster / drar spill dårlig

Anbefalte innlegg

Hei!

Den relativt nye og dyre pc'en min drar spill relativt dårlig, noen som vet hvorfor?

Specs:

Intel i5 2500K Sandy Bridge 3.30ghz quad

8gb 1666mhz ram

750 strømforsyning

OCZ Vortex2 SSD

2x Samsung 1TB HD103SJ

ASUS GTX 570

Merker lange loading tider, og dårlig fps i spill. Kan dette være harddisk problem eller hovedkort?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ny er PC-en? Har du hatt dette problemet siden du startet opp PC-en for første gang, eller har det kommet nylig? Virus eller andre prosesser kan fort gjøre maskinen tregere. Prøv å trykke Ctrl+Shift+Esc og se om du har noen veldig tunge prosesser som kjører.

Hvilke spill er det snakk om? 570 er nok dessverre ikke nok til å kjøre alt av spill på høy grafikkvalitet.

Lenke til kommentar

Pcen bynner vell å bli litt smågammal kanskje. Kjøpte alt da sandybridge først kom ut. Ett og et halvt år siden? 570 var det nest beste på markedet da, og 580 var i ledelsen og nylig kommet ut.

Det er snakk om spill generelt, alt i fra LoL, ArmA2, CS osv.

Jeg selv mener det virker som ett harddisk problem, at harddisken laster tregt. Tenkte jeg skulle kjøre en formatering og sette mine HDD'er i raid.

Er det ytelses forskjeller om HDDene står som AHCI?

De nevnte spilla er lagret på en av HDDene, SSDen brukes til operativ system.

Takk for svar :)

EDIT:

Grunnen til at jeg tok opp dette, er fordi en kompis av meg slår meg kraftig i loading time på spill, og det virker som han drar spilla bedre enn meg.

Han kjører en 4-5år gammel acer predator, som jeg også hadde før jeg kjøpte denne.

Mener da at det er en stopper får ytelsen en eller annen plass.

Endret av dannyboy92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...