Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God kveld folks.

Jeg driver eget datafirma og lager en del nettsider samt hjelper kunder med pc problemer.

I det siste har jeg snust litt på det å starte eget hostingfirma, som leier ut webhotell til kundene sine. Selve serveren, ser jeg for meg vil være en VPS fra Servetheworld.no, basert på Linux og med cPanel/WHM koblet opp mot WHMCS kundeportal. Er dette noe vanskelig å sette opp? Driver allerede eget reseller webhotell, så har litt peiling.

Er det liksom bare til å bestille VPS, sette opp Linux på denne og så kjøpe lisens til cPanel/WHM og installere dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

De fleste små resellerne knytter bare sin nettside mot en eksisterende host sitt API.

Typisk får du som reseller 10-35% ettersom antall kunder så ser de aldri hvem som ligger bak med driften.

Enkelte lar deg også dumpe support på de (såfremt engelskspråkelig da), da har du livechat link fra din side hvor de bruker ditt firmanavn istedenfor sitt.

Videreleier et par servere, da tar orginalselskapet alt av support/billing så velger jeg mitt påslag og de fører over påslaget til meg når kunden betaler.

Lenke til kommentar

Har du linux erfaring? Skal du levere epost på domenene? Stille DNS?

Har ingen erfaring med cPanel, men antar at du må sette opp tjenestene (apache/exim/bind) selv og ikke minst holde boksen oppdatert og sikker.

Endret av process
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...