Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kåseri?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg går i 10. klasse, og har fått i lekse å skrive et kåseri på 1-2 sider. Jeg har allerede skrevet et, som er ganske dårlig, som handler om å skrive et kåseri. Fordi jeg ikke synes det er bra nok, vil jeg lage et nytt et. Har dere noen ideer til hva jeg kan skrive om?

Jeg har sett mange tråder hvor personen ikke sier hva han/hun liker, så jeg tenkte jeg burde ramse opp ting om meg? Dette er bare masse randome facts om meg: Jeg liker Harry Potter og The Hunger Games. Mye fantasy bøker og filmer, men også kostymedrama. Jeg har for øyeblikket en blogg, men er ikke rosablogger - langt ifra. Jeg spiller fiolin og hater liste-pop. Jeg er ganske kresen på mat, og jeg rydder nesten aldri rommet mitt. Jeg hater når ting ikke ligger rett, og er en middelmådig elev. Jeg hater smykker, og er ikke veldig jentete (hvis man ser bortifra at jeg ikke eier noen bukser, går bare med skjørt og kjoler, og elsker leppestift). Jeg elsker å bake, og skal søke på Elvebakken etter 10. klasse (medier og kommunikasjon). Foto og mediedesign er en av de få hobbyene jeg har, og jeg hater å dusje.

Håper jeg kan få noen ideer ganske kjapt. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo skrive kåseri om ALLE de tingene du ramser opp, hvis du ser på dem med et litt kritisk syn. Ta for eksempel Harry Potter, zoom inn på de tingene du synes kunne vært bedre, og hvorfor, og skriv humoristisk om hvordan alt som skjer er litt snedig for en kar som har gått gjennom hele puberteten uten å nevne sex en eneste gang.

Om det blir for grisete, så kan man skrive i lange baner om hvor elendig liste-pop er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan jo skrive kåseri om ALLE de tingene du ramser opp, hvis du ser på dem med et litt kritisk syn. Ta for eksempel Harry Potter, zoom inn på de tingene du synes kunne vært bedre, og hvorfor, og skriv humoristisk om hvordan alt som skjer er litt snedig for en kar som har gått gjennom hele puberteten uten å nevne sex en eneste gang.

Om det blir for grisete, så kan man skrive i lange baner om hvor elendig liste-pop er.

Takk for hjelp! Skal prøve å skrive et kåseri om Harry Potter da ;) Har begynt på et annet nå som er 10 tips til deg som vil bli toppblogger. Liksom, "vær deg selv, men gjør som alle andre sier" er et.

Lenke til kommentar

Jeg hadde fremføringen for noen dager siden (vi skulle både skrive kåseriet og fremføre det), og fikk 4-5. Jeg blir jævlig nervøs når jeg skal fremføre ting, så jeg sa det til læreren, og hun sa jeg kunne fremføre for bare henne, fordi hun hadde lest kåseriet mitt og synes innholdet var veldig bra, og at jeg da burde få prøve igjen så jeg kunne forbedre karakteren. Hurra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...