Jarleo Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Jeg har et Aopen HQ45, med standard strømfosyning og en Athlon 1,33 med vanlig vifte. Dette bråker altfor mye, så noe må gjøres. Jeg har tenkt å kjøpe et NoiseControl Miditower, støydempet NC2015 kabinett, fra microplex.no. Dette kabinettet har innlagte støydempende matter. Men jeg har hørt at isolerte kabinetter trenger mer kjøling slik at netto resultatet ikke blir mindre støy. (vil jeg trenge en ekstra kabinettvifte til dette kabinettet?) Alternativet mitt er et Chieftec Dragon kabniett. Uansett kabinet tenker jeg å bruke en Enermax Strømforsyning EG365P-VE, fra komplett.no, med viftestyring. Tenkte også å bytte ut CPU kjøleren med en NoiseControl CPU-kjøler "Silverado", fra microplex.no, som skal være veldig stille. Håper noen kan hjelpe meg med råd/erfaringer Lenke til kommentar
eSik Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Et godt alternativ til NC kabinettet er Chieftec DX-01SLD med støydempingssettet til MP. Syntes ikke NC kabinettene er no stilige.. Lillafargen er jo direkte harry :smile: Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Eg har eit NC-miditower, og kan opplyse om at den totale støyen blir *kraftig* redusert. Eg hadde eit Aopen HX45 før. Det er riktig at mattene inni isolerer litt så temperaturen aukar i kabinettet, men om du set på ekstra vifter så vil du ikkje høyre desse(sidan dei sit inni). Dersom du velg lågturtallvifter vil du heller ikkje høyre lufta som strømmar ut. Eg har og ein TB1333 med Silverado, og er godt nøgd med den. Køyrer den no på 6V og har ca. 50 grader på coren. heilt stille. Men det er sikert like bra og litt billegare å kjøpe Alpha PAL8045 og regulerbar Enermax-vifte. Når eg først var i gang kjøpte eg NC 300W PSU, som funkar fint og er stille, men du kan sikkert oppnå det same med å bytte vifta i PSU (eg måtte ha ny uansett). Eg kan no sove med maskina på to meter frå senga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå