Gå til innhold

Astronaut Neil Armstrong er gått bort!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

By the way. On Topic:

RIP Neil Armstrong

(Men jeg ser egenklig ikke på han som noen storhet. Han var jo bare en pilot og en "poster boy", det er vel heller Wernher von Braun og teamet hans som skal ha æren for månelandingen)

Ja, Neil Armstrong var aldrig på månen.

"Proof".

Latterlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tja. Jeg vil si med stor sannsynlighet (5-sigma) at Peter Higgs vil bli husket om 1000 år :D

Han har jeg aldri hørt om

Det er nok mange som ikke har det. Men vi har alle Higgs-bosoner i oss, som gjør at vi veier noe. Det kommer til å være sant lenge etter månen har blitt blåst i fillebiter av atomvåpen.

Nope. Det er ikke Higgs-bosonet som gjør at vi veier noe. Det er Higgs-feltet som gjør at vi veier noe.

Higgs-bosonet eksisterer normalt ikke, men når elementærpartikler kollideres oppstår Higgs-bosonet som følge av at Higgs-feltet eksisterer. Higgs-bosonet er altså bare en indikator på at teorien om Higgs-feltet er korrekt.

Her en populærvitenskaplig forklaring av Higgs-bosonets sammenheng med Higgs-feltet og det at andre partikler veier noe:

http://www.youtube.com/watch?v=RIg1Vh7uPyw

Det er forsåvidt trist at Neil Armstrong er død, men han var tross alt 82 år, har hatt et rikt liv og satt evige spor etter seg både på månens overflate og i historien.

Det var han som sa de bevingede ordene: "A small step for a man, a giant leap for mankind" (21. juli 1969 03:56 norsk tid)

Endret av SeaLion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tja. Jeg vil si med stor sannsynlighet (5-sigma) at Peter Higgs vil bli husket om 1000 år :D

Han har jeg aldri hørt om

Det er nok mange som ikke har det. Men vi har alle Higgs-bosoner i oss, som gjør at vi veier noe. Det kommer til å være sant lenge etter månen har blitt blåst i fillebiter av atomvåpen.

Nope. Det er ikke Higgs-bosonet som gjør at vi veier noe. Det er Higgs-feltet som gjør at vi veier noe.

Higgs-bosonet eksisterer normalt ikke, men når elementærpartikler kollideres oppstår Higgs-bosonet som følge av at Higgs-feltet eksisterer. Higgs-bosonet er altså bare en indikator på at teorien om Higgs-feltet er korrekt.

Jeg burde kanskje utdypt men det virka ikke så veldig relevant der og da. Det er dessuten bosonet som har fått mest oppmerksomhet i det siste, så jeg håpa at det var det flest kunne relatere til ;)

Lenke til kommentar

Fotavtrykkene hans på månen vil sannsynligvis fortsatt stå der i millioner av år. På en måte er det ingen i historien som vil komme til å leve lenger enn ham.

Hva med de 11 andre mennene som har satt sine fotavtrykk på månen? Eller de som har bidratt på gullplaten på Voyager fartøyet, osv.

Lenke til kommentar

Fotavtrykkene hans på månen vil sannsynligvis fortsatt stå der i millioner av år. På en måte er det ingen i historien som vil komme til å leve lenger enn ham.

Når månelandinger ikke er sjeldne lengre, så vet jeg ikke om fotavtrykkene vil være der lengre, med mindre de graves ut og plasseres i et museum.

Lenke til kommentar

Hva med de 11 andre mennene som har satt sine fotavtrykk på månen? Eller de som har bidratt på gullplaten på Voyager fartøyet, osv.

De 11 andre fotavtrykkene vil ikke være der lenger enn Armstrong sine. Og et fotavtrykk er mye mer direkte enn Voyager.

Når månelandinger ikke er sjeldne lengre, så vet jeg ikke om fotavtrykkene vil være der lengre, med mindre de graves ut og plasseres i et museum.

Hvis, ikke når. Prøvde å unngå å spekulere, for da kan man plutselig ikke være sikker på noenting lenger.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

De 11 andre fotavtrykkene vil ikke være der lenger enn Armstrong sine. Og et fotavtrykk er mye mer direkte enn Voyager.

Hva vet du om det?

Og hvordan er et skoavtrykk fra en sko på en romdrakt mer direkte enn en stemme, sin musikk eller et bilde av seg på en plate? Jeg vil ihvertfall påstå at sistnevnte er mer personlig. Og det er jo tross allt ikke avtrykket foten til Armstrong som er på månen, det er skoen han hadde på seg...

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...